Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 276 днів. За цей час ми опублікували 23483 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Logan Weaver / Unsplash

Четвертого лютого в Парижі відбудеться другий референдум. Під час першого містяни проголосували за заборону прокатних електросамокатів, тепер же вирішуватимуть питання з великими автомобілями.

Мерія пропонує підвищити тарифи на паркування для габаритних позашляховиків і кросоверів до 18 євро за годину в центрі та до 12 євро за годину в решті районів-арондисманів. Йдеться про автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння або гібридні вагою понад 1,6 тонни й електромобілі понад 2 тонни. Це не стосується паркування жителів біля свого будинку.

Volkswagen Golf vs Ford Explorer // carsized.com

За останні чотири роки кількість автомобілів типу SUV у столиці Франції зросла на 60%. Ця тенденція особливо помітна по той бік Атлантики — велетенські автівки в США вже не поміщаються на паркомісцях.

Цьогоріч середня вага автомобіля в США перевищує дві тонни — це на 450 кілограмів більше, ніж тридцять років тому.

При цьому автовиробники не лише випускають все менше компактних машин, але й з року в рік збільшують габарити наявних моделей.

«Не здивуюся, якщо, приїхавши наступного разу в США, побачу на вулиці справжній танк», — пише в колонці на Guardian Александр Хьорст.

Він закликає країни Європи запровадити прогресивний податок на вагу транспортного засобу. Це заохочуватиме автомобільну промисловість переорієнтуватися на менші автомобілі.

Alfa Romeo Guilia 1964-1972 vs Chevrolet Suburban // carsized.com

Франція вже застосовує податок у розмірі 10 євро за кожен кілограм автомобіля вагою понад 1,8 тонни. Та, можливо, цього недостатньо, й крім того від цього податку звільнено електромобілі, що не надто логічно, бо електромобілі передбачалися як екологічніші транспортні засоби. Чим важчий електромобіль, тим більший акумулятор йому потрібен, а отже, більше критично важливих металів і більше електроенергії.

Великі автомобілі погані з точки зору екології: якби не тенденція до збільшення габаритів, глобальні викиди від автомобільної промисловості скоротилися б на 30% у період між 2010 і 2022 роками.

А ще такі автомобілі — це безпекові ризики. У разі зіткнення, скажімо, компактного Mini з велетенським Dodge Ram вагою понад 3 тонни наслідки можуть бути вкрай серйозні. Водій такого автомобіля також, радше за все, навіть не помітить на дорозі маленьку дитину на близькій відстані через високий кліренс.

Opel Astra vs Dodge Ram // carsized.com

Від 2011 до 2021 року смертність на американських дорогах зросла на 33%, а кількість смертей пішоходів — на 77%. Серед чинників можуть бути і збільшення габаритів автомобілів.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button