Як тренд на боротьбу з безладом вичерпав себе? Історія Марі Кондо
З часом боротьба з безладом стала більше схожою на бізнес, а інфлюенсери почали створювати контент, якого від них очікують глядачі.
З часом боротьба з безладом стала більше схожою на бізнес, а інфлюенсери почали створювати контент, якого від них очікують глядачі.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Марі Кондо, популярна експертка з боротьби з безладом, почала сама продавати речі для дому, а підтримання порядку перетворилось на цілий бізнес, розповідає автор ютуб-каналу Future Proof Леві Хілдербренд.
Ми настільки ж залежні від викидання речей, наскільки ми залежні від їх купівлі, каже Леві. Причиною цьому, ймовірно, є складні часи у минулому, а для українців й у теперішньому. Брак навіть найпростіших речей викликав страх, який зараз змушує нас бездумно купувати речі.
З розвитком соцмереж та онлайн-платформ особливо популярною темою стала боротьба з безладом – однією з найвідоміших експерток у цій сфері стала Марі Кондо. Її книга «Мистецтво прибирання, яке змінить вас назавжди», що вийшла друком у 2014 році, стала надзвичайно популярною, а у 2019 Марі взяла участь у проєкті «Tidying up» від Netflix. Її метод полягає у тому, щоб оточувати себе тільки тими речами, які приносять радість, та організовувати свій простір так, щоб створити якомога більше вільного місця.
Згодом боротьба з безладом стала більше схожою на бізнес, каже Леві, а інфлюенсери почали створювати контент, якого від них очікують глядачі, щоб не втрачати аудиторію. Ледве не у кожного творця, що розповідає про організацію простору, є своя книга, курс або інші товари, продаж яких приносить їм дохід. Наприклад, та ж Марі Кондо почала продавати одяг та товари для дому – лампа у формі хліба на її сайті коштує 115 доларів, що складає понад чотири тисячі гривень.
Леві вважає, що боротьба з безладом та організація простору є черговим «пунктиком» сучасного покоління. Тиск організованості й порядку спонукає людей підлаштовуватись під тренди, купуючи безліч непотрібних речей та викидаючи «непотрібні». Зараз безлад навіть стає популярним – творці контенту знімають свої неприбрані помешкання, щоб показати глядачам, що відсутність ідеального порядку – це нормально.
«Коли ми викидаємо якусь річ, ми повинні замінити її чимось новим, чи не так? І якщо ви купуєте чи викидаєте все більше речей тільки тому, що хтось вам так сказав, весь сенс ідеї втрачається – ви застрягли в маховику капіталізму», – підсумовує автор каналу.
Нагадаємо, «Хмарочос» розповів, як змінився попит на нове житло під час війни.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті