Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 290 днів. За цей час ми опублікували 23590 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Miasto Lublin

У польському місті Люблін відкрили новий автовокзал – його зводили близько трьох років, повідомляє The Mayor. Колони станції нагадують всесвітньовідомі сінгапурські Сади біля затоки, а на даху вокзалу облаштували терасу.

Вартість будівництва склала близько 78 мільйонів євро – дві третини профінансували за кошти Європейського союзу. Нова сучасна станція, що знаходиться у зручній близькості до залізничного вокзалу, замінить старий автовокзал – він, утім продовжить працювати до кінця червня, адже ще не всі перевізники встигли переїхати на нову станцію.

Стара автобусна станція. Фото: Panek/Wikipedia

У Польщі автостанцію у Любліні називають найгарнішою у країні – ще до завершення будівництва її номінували на різноманітні архітектурні премії. Багатьом вона нагадує Сади біля затоки у Сінгапурі – зокрема супердерева, зроблені з бетонних та сталевих конструкцій.

Фото: Miasto Lublin
Фото: Miasto Lublin

Будівля також задає стандарти в екологічності – у 2023 вона отримала нагороду як найкращий екологічний проєкт у щорічній премії Green Building Awards. Дах автовокзалу викладений сонячними панелями та має систему збору дощової води, а доріжки станції викладені плиткою, яка може вбирати в себе забруднювальні частинки з повітря. Стіни будівлі зроблені зі скла з низькою теплопровідністю, а температуру в приміщенні регулюють ґрунтові теплові помпи, що використовують тепло землі для опалення взимку та для охолодження влітку.

Тераса на даху автостанції. Фото: Miasto Lublin
Фото: Miasto Lublin

Потурбувались і про безбарʼєрність: люди на колісних кріслах зможуть легко пересуватись автостанцією без сходів та інших барʼєрів, а для їх зручності спеціально облаштували понижені вікна. З недоліків критики відзначають розташування автостанції – вона знаходиться далі, ніж старий автовокзал, через що маршрути стануть довшими та пролягатимуть через більш завантажені вулиці, впливаючи на трафік у місті.

Нагадаємо, у Києві оновлену автостанцію «Дачна» обшили вагонкою.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button