У польському Любліні відкрили новий автовокзал: він нагадує сінгапурські сади та має вихід на дах (фото)
У 2023 році будівля отримала нагороду як найкращий екологічний проєкт у щорічній премії Green Building Awards.
У 2023 році будівля отримала нагороду як найкращий екологічний проєкт у щорічній премії Green Building Awards.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 290 днів. За цей час ми опублікували 23590 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У польському місті Люблін відкрили новий автовокзал – його зводили близько трьох років, повідомляє The Mayor. Колони станції нагадують всесвітньовідомі сінгапурські Сади біля затоки, а на даху вокзалу облаштували терасу.
Вартість будівництва склала близько 78 мільйонів євро – дві третини профінансували за кошти Європейського союзу. Нова сучасна станція, що знаходиться у зручній близькості до залізничного вокзалу, замінить старий автовокзал – він, утім продовжить працювати до кінця червня, адже ще не всі перевізники встигли переїхати на нову станцію.
У Польщі автостанцію у Любліні називають найгарнішою у країні – ще до завершення будівництва її номінували на різноманітні архітектурні премії. Багатьом вона нагадує Сади біля затоки у Сінгапурі – зокрема супердерева, зроблені з бетонних та сталевих конструкцій.
Будівля також задає стандарти в екологічності – у 2023 вона отримала нагороду як найкращий екологічний проєкт у щорічній премії Green Building Awards. Дах автовокзалу викладений сонячними панелями та має систему збору дощової води, а доріжки станції викладені плиткою, яка може вбирати в себе забруднювальні частинки з повітря. Стіни будівлі зроблені зі скла з низькою теплопровідністю, а температуру в приміщенні регулюють ґрунтові теплові помпи, що використовують тепло землі для опалення взимку та для охолодження влітку.
Потурбувались і про безбарʼєрність: люди на колісних кріслах зможуть легко пересуватись автостанцією без сходів та інших барʼєрів, а для їх зручності спеціально облаштували понижені вікна. З недоліків критики відзначають розташування автостанції – вона знаходиться далі, ніж старий автовокзал, через що маршрути стануть довшими та пролягатимуть через більш завантажені вулиці, впливаючи на трафік у місті.
Нагадаємо, у Києві оновлену автостанцію «Дачна» обшили вагонкою.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті