У польському Любліні відкрили новий автовокзал: він нагадує сінгапурські сади та має вихід на дах (фото)
У 2023 році будівля отримала нагороду як найкращий екологічний проєкт у щорічній премії Green Building Awards.
У 2023 році будівля отримала нагороду як найкращий екологічний проєкт у щорічній премії Green Building Awards.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У польському місті Люблін відкрили новий автовокзал – його зводили близько трьох років, повідомляє The Mayor. Колони станції нагадують всесвітньовідомі сінгапурські Сади біля затоки, а на даху вокзалу облаштували терасу.
Вартість будівництва склала близько 78 мільйонів євро – дві третини профінансували за кошти Європейського союзу. Нова сучасна станція, що знаходиться у зручній близькості до залізничного вокзалу, замінить старий автовокзал – він, утім продовжить працювати до кінця червня, адже ще не всі перевізники встигли переїхати на нову станцію.
У Польщі автостанцію у Любліні називають найгарнішою у країні – ще до завершення будівництва її номінували на різноманітні архітектурні премії. Багатьом вона нагадує Сади біля затоки у Сінгапурі – зокрема супердерева, зроблені з бетонних та сталевих конструкцій.
Будівля також задає стандарти в екологічності – у 2023 вона отримала нагороду як найкращий екологічний проєкт у щорічній премії Green Building Awards. Дах автовокзалу викладений сонячними панелями та має систему збору дощової води, а доріжки станції викладені плиткою, яка може вбирати в себе забруднювальні частинки з повітря. Стіни будівлі зроблені зі скла з низькою теплопровідністю, а температуру в приміщенні регулюють ґрунтові теплові помпи, що використовують тепло землі для опалення взимку та для охолодження влітку.
Потурбувались і про безбарʼєрність: люди на колісних кріслах зможуть легко пересуватись автостанцією без сходів та інших барʼєрів, а для їх зручності спеціально облаштували понижені вікна. З недоліків критики відзначають розташування автостанції – вона знаходиться далі, ніж старий автовокзал, через що маршрути стануть довшими та пролягатимуть через більш завантажені вулиці, впливаючи на трафік у місті.
Нагадаємо, у Києві оновлену автостанцію «Дачна» обшили вагонкою.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті