Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 38 днів. За цей час ми опублікували 26995 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: NE:Urban/Telegram

У Дніпрі у деяких місцях можна зустріти знаки із зображенням закресленого скейтбордиста, а під ними підпис – «штраф, згідно зі ст. 152 КУпАП, 1360 гривень», повідомляють у телеграм-каналі NE:Urban.

Такі знаки розмістили біля деяких велопішохідних зон – ймовірно, щоб запобігти руйнуванню вуличних конструкцій унаслідок виконання трюків скейтерами. Насправді ж такий знак не існує в ПДР, а стаття 152 КУпАП передбачає «порушення норм і правил благоустрою», тобто відповідальність настає лише у випадку пошкодження елементів благоустрою. Тож якщо скейтер просто катається у громадських місцях та не завдає ніякої шкоди, він нічого не порушує.

Бульвар Мистецтв на вулиці Короленка. Фото: Expolight

Такі знаки зʼявились у Дніпрі у березні 2021 року, розповідає місцевий Девʼятий канал. Зокрема їх можна побачити на бульварі Короленка та у Прибережному сквері. Місцевий скейтер Кирило Єлістратов розповідає, що сам вигляд вулиці Короленка ніби спонукає виконувати там трюки, а Максим Синдірьов, віцепрезидент Федерації скейтбордистів у Дніпрі, додає, що станом на 2021 рік в Дніпрі було лише два скейтпарки: один, платний, вже став непридатним для користування, а інший, який проєктували разом зі скейтбордистами, збудували невідповідно до стандартів.

Місцевий урбаніст Єгор Колоденко вважає, що знаки псують зовнішній вигляд Прибережного скверу та є беззмістовними, адже скейтери продовжують кататись у цьому місці. Він додає, що для розвʼязання проблеми потрібно розділяти публічні місця на зони: окремо для активного відпочинку та для пасивного.

Фото: 49000.com.ua
Фото: 49000.com.ua

У липні 2021 року в Дніпрі почали будувати ще один скейтпарк – у сквері Усачова. Його зведення завершили у жовтні того ж року, а у 2023 році дніпряни назвали сквер найкращим у місті.

Чи є така заборона в інших країнах?

Скейтбордист на Мейн Стріт у місті Вентура до введення заборони. Фото: Anthony Plascencia/The Star

Влітку 2023 року у місті Вентура штату Каліфорнія почала діяти заборона на використання скейтбордів, велосипедів, електровелосипедів та самокатів у центрі міста. Причиною стало підвищення популярності цих засобів пересування та як наслідок «занадто швидка їзда у центрі міста». Скейтбордистів, велосипедистів та любителів самокатів просять злізти зі своїх транспортних засобів на вʼїзді у зону, та везти їх поруч із собою або нести в руках.

А в Канаді, наприклад, у 1990-х роках почали діяти різноманітні заборони на катання на роликах, які тоді набирали популярності: у Ванкувері заборонили кататись на дорогах, а у Монреалі – в центрі міста. Схожа заборона діяла і у Норвегії – з 1978 по 1989 роки скейтбординг у країні взагалі заборонили. Тоді використання скейтбордів, їх імпорт та реклама стали незаконними та передбачали кримінальну відповідальність.

Проте згодом, коли скейтбординг та схожі види спорту стали повсякденною річчю, а не чимось новим, заборони почали скасовувати або помʼякшувати. Натомість для скейтерів почали відкривати скейтпарки та облаштовувати велодоріжки.

Нагадаємо, Aranchii Architects розробили проєкт парку над київською електричкою, яка включає і скейтпарк.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button