Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: NE:Urban/Telegram

У Дніпрі у деяких місцях можна зустріти знаки із зображенням закресленого скейтбордиста, а під ними підпис – «штраф, згідно зі ст. 152 КУпАП, 1360 гривень», повідомляють у телеграм-каналі NE:Urban.

Такі знаки розмістили біля деяких велопішохідних зон – ймовірно, щоб запобігти руйнуванню вуличних конструкцій унаслідок виконання трюків скейтерами. Насправді ж такий знак не існує в ПДР, а стаття 152 КУпАП передбачає «порушення норм і правил благоустрою», тобто відповідальність настає лише у випадку пошкодження елементів благоустрою. Тож якщо скейтер просто катається у громадських місцях та не завдає ніякої шкоди, він нічого не порушує.

Бульвар Мистецтв на вулиці Короленка. Фото: Expolight

Такі знаки зʼявились у Дніпрі у березні 2021 року, розповідає місцевий Девʼятий канал. Зокрема їх можна побачити на бульварі Короленка та у Прибережному сквері. Місцевий скейтер Кирило Єлістратов розповідає, що сам вигляд вулиці Короленка ніби спонукає виконувати там трюки, а Максим Синдірьов, віцепрезидент Федерації скейтбордистів у Дніпрі, додає, що станом на 2021 рік в Дніпрі було лише два скейтпарки: один, платний, вже став непридатним для користування, а інший, який проєктували разом зі скейтбордистами, збудували невідповідно до стандартів.

Місцевий урбаніст Єгор Колоденко вважає, що знаки псують зовнішній вигляд Прибережного скверу та є беззмістовними, адже скейтери продовжують кататись у цьому місці. Він додає, що для розвʼязання проблеми потрібно розділяти публічні місця на зони: окремо для активного відпочинку та для пасивного.

Фото: 49000.com.ua
Фото: 49000.com.ua

У липні 2021 року в Дніпрі почали будувати ще один скейтпарк – у сквері Усачова. Його зведення завершили у жовтні того ж року, а у 2023 році дніпряни назвали сквер найкращим у місті.

Чи є така заборона в інших країнах?

Скейтбордист на Мейн Стріт у місті Вентура до введення заборони. Фото: Anthony Plascencia/The Star

Влітку 2023 року у місті Вентура штату Каліфорнія почала діяти заборона на використання скейтбордів, велосипедів, електровелосипедів та самокатів у центрі міста. Причиною стало підвищення популярності цих засобів пересування та як наслідок «занадто швидка їзда у центрі міста». Скейтбордистів, велосипедистів та любителів самокатів просять злізти зі своїх транспортних засобів на вʼїзді у зону, та везти їх поруч із собою або нести в руках.

А в Канаді, наприклад, у 1990-х роках почали діяти різноманітні заборони на катання на роликах, які тоді набирали популярності: у Ванкувері заборонили кататись на дорогах, а у Монреалі – в центрі міста. Схожа заборона діяла і у Норвегії – з 1978 по 1989 роки скейтбординг у країні взагалі заборонили. Тоді використання скейтбордів, їх імпорт та реклама стали незаконними та передбачали кримінальну відповідальність.

Проте згодом, коли скейтбординг та схожі види спорту стали повсякденною річчю, а не чимось новим, заборони почали скасовувати або помʼякшувати. Натомість для скейтерів почали відкривати скейтпарки та облаштовувати велодоріжки.

Нагадаємо, Aranchii Architects розробили проєкт парку над київською електричкою, яка включає і скейтпарк.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button