Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Conor Samuel / Unsplash

Моторизовані транспортні засоби відповідальні за кожну 34-ту смерть у світі, вбиваючи прямим чи непрямим чином приблизно 1,7 мільйона людей щороку. Такого висновку дійшла група британських дослідників, повідомляє BloombergCityLab. Вчені наголошують, що це ще консервативні цифри, які насправді можуть бути вищими.

На планеті нараховується приблизно два мільярди моторизованих транспортних засобів, 65% з яких становлять автомобілі. На кожні сто людей, таким чином, припадає 16 автівок. У так званих розвинених індустріалізованих країнах рівень автомобілеволодіння вищий. Під автомобілі сплановано міський простір, вони потребують пального й інфраструктури, такої як дороги і паркінги, яка своєю чергою вимагає постійного обслуговування тощо.

Група авторів на чолі з Патріком Майнером з Единбурзького університету протягом двох із половиною років аналізувала приблизно 400 досліджень щодо впливу автомобілізму на життя і здоров’я — від безпосередньої смертності на дорогах до шумового забруднення.

У висновках містяться такі тези:

  • У 2019 році 43% загиблих через зіткнення з автомобілями, були пішоходами, людьми на колісних кріслах і велосипедистами. Моторизовані засоби вбивають понад 700 дітей щодня. Найвищі показники смертності в Африці та Південносхідній Азії. Темношкіре населення та корінні народи гинуть в аваріях у США та Бразилії диспропорційно.
  • В аваріях за участі великих автомобілів типу SUV, які становлять половину продажей у світі, гине у вісім разів більше дітей.
  • Забруднення повітря від автомобілів призводить до серцевосудинних хвороб, раку легенів, астми.
  • Серед шкоди, яку завдають автомобілі, — нетверезе керування, отруєння чадним газом, а також такий тип злочину, як drive-by shooting (стрілянина з автомобіля, що рухається).
  • Доступ до нафти відіграв значну роль у чверті міжнародних воєнних конфліктів, починаючи з 1973 року.

Електромобілі не в змозі вирішити більшість перерахованих проблем й усунути більшу частину ризиків, стверджують автори. Залишаться дорожні аварії, менш активний спосіб життя, нерівність, орієнтоване на приватні автівки містопроєктування тощо.

Головна перевага електромобілів — низькі викиди в атмосферу. Втім, лишається забрудення від їхнього виробництва, а також відшарування дрібних частинок від тертя шин об асфальт, що є доволі значною проблемою.

Видання додає цифри, які вказують на критичну ситуацію в США. Так, у 2022 році смертність пішоходів у Штатах досягла 41-річного максимуму. Більш як половина видатків на інфраструктуру та робочі місця йдуть на розширення та оновлення автомагістралей, і лише 20% — на громадський транспорт і залізницю.

Крім вже широко обговорюваних заходів, таких як принципи Vision Zero, фахівці радять міняти мову, якою ми послуговуємося в розмовах про дорожній рух. Наприклад, не казати «транспортна пригода» (ДТП), натомість говорити «аварія». Не вживати пасивний стан: не «Автомобіль збив людину», а «Водій збив людину».

Заголовок в медіа

Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
всього від 100 грн/місяць!

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button