Чому вулиці у Празі менш шумні, ніж у Києві?
Журналісти порівняли рівень шуму в обох містах.
Журналісти порівняли рівень шуму в обох містах.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У Києві та Празі встановлено однаковий допустимий рівень шуму. Однак у Чехії його дотримуються, в Україні ні.
ТЕКСТИ.org.ua порівняли рівень шуму в обох містах, створивши власний шумовимірювач. Протягом кількох тижнів вимірювали звук у центрі Києва, на пішохідній вулиці та бульварі Лесі Українки. Потім виміряли шум у Празі на вулицях зі схожими умовами.
Головна причина великого шуму в місті — автомобілі. Це не лише звук двигунів, але і шум шин. У легкових автівок шум шин починає перекривати шум двигуна вже на швидкості 30 км/год. Журналісти зосередилися саме на автомобілях, не беручи до уваги залізниці, гучну музику тощо.
Це пряма дорога на вісім смуг, без лежачих поліцейських і камер фіксації швидкості. Не дивно, що водії постійно перевищують швидкість. Житлові будинки розташовані по обидва боки проїжджої частини на відстані приблизно 40 метрів один від одного, шум від дороги відбивається від них, тож звуки стають ще гучнішими.
Вимірювання у листопаді засвідчили, що шум на бульварі Лесі Українки постійно перевищує денну норму 70 дБА і нічну 60 дБА. Рекомендований Всесвітньою організацією з охорони здоров’я шумовий поріг не має перевищувати 40 дБА вночі.
Більш того, з квітня до жовтня триває сезон гонщинків, які полюблять саме бульвар Лесі Українки. Виробники «спортивних» автомобілів використовують спеціальні заслінки та динаміки у вихлопній системі, щоб не порушувати обмеження шуму під час тестування, але звучати, як у Формулі-1. «Сьогодні рівень звуку можна регулювати за бажанням. Це вже не має нічого спільного зі швидкістю», — зазначає Ларс Шаде, науковий співробітник німецького Федерального агентства з навколишнього середовища.
Просецька — вулиця зі жвавим рухом, але для автомобілів виділено лише одну смугу, ще одна смуга призначена для громадського транспорту, є також зона для велосипедів. Проїжджу частину від будинків відділяє широкий тротуар. Зелені насадження слугують природним бар’єром для шуму.
Допустимі норми для шуму в Празі такі самі, як і в Києві, і шум дороги на Просецькій майже ніколи не перевищував ці норми.
Також порівнювали шум біля ЦУМу в центрі Києва та на Вацлавській площі Праги у п’ятницю в годину пік: 17:30–18:30.
Кожні п’ять років у Чехії проводять вимірювання рівня шумового забруднення по всій країні. За результатами досліджень створюють карти шуму і за ними розробляють план дій.
Працюють на трьох рівнях: із джерелом шуму (наприклад, регулювання руху автотранспорту), зі шляхами поширення (встановлення звукоізоляційних панелей уздовж доріг) та з приймаючою стороною (покращення шумоізоляції житла).
Забудова. Блочна забудова житлових кварталів із тихими зонами у внутрішніх двориках зменшує шум у квартирах, тому будують будинки такого типу. Новобудови зводять на достатній відстані від доріг. Також міська влада використовує нежитлові будівлі, які не потребують звукоізоляції, як барʼєр.
Дороги. Основні траси міжміського сполучення Прага проводить повз житлові райони, а також обмежує інтенсивний рух транспорту в місцях, де живуть люди. Там, де рух транспорту обмежити неможливо, використовуються засоби звукоізоляції (наприклад, спеціальні огорожі).
Транспорт. Також міська влада популяризує громадський транспорт і створює умови для того, щоб якомога менше містян використовувало приватні авто.
Зменшення максимальної швидкості руху із 70 км/год до 40 або 30 км/год допоможе знизити рівень шуму в місті на 5,2 дБ.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті