Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Tolulope Akanni / Unsplash

Вища плата за паркування — спосіб, яким низка міст намагається відохотити водіїв купувати велетенські автомобілі. Одним із піонерів такої політики є голова району Розмон-Ля-Петіт-Патрі в центрі канадського Монреаля — 52-річний Франсуа Лімож, повідомляє Bloomberg CityLab.

У Розмон-Ля-Петіт-Патрі налічується чотири тисячі паркувальних місць на вулиці. Великі автомобілі «з’їдають» вільний простір.

Вимірювання на вулицях Монреаля показали, що збільшення середньої довжини автомобіля з п’яти до 5,5 метра зменшує паркувальний простір на 9,3%, а збільшення до шести метрів «з’їдає» ще 7%. Для порівняння, модель Ford F150 має 5,3 метра довжини, а Cadillac Escalade — 5,8 метра.

Cadillac Escalade у порівнянні з VW Golf // carsized.com

Влітку минулого року в районі змінили систему дозволів на паркування. Замість того, щоб розрізняти автомобілі за потужністю двигуна, вартість річних абонементів узалежнили від ваги траспортного засобу, що, відповідно, вказує на габарити.

Мешканці району, які мають бензиновий автомобіль вагою понад 1 850 кілограмів, платять 205 канадських доларів (приблизно 150 американських). Ті ж, хто вкладається у ліміт, платять майже вдвічі менше — 115 доларів.

Для електромобілів та гібридів поріг ваги встановили вищий. Люди з інвалідністю і низьким доходом платять найменшу можливу ціну, незалежно від типу автомобіля.

Ford F-150 у порівнянні з Nissan Micra // carsized.com

Навряд чи необхідність платити додаткові 90 доларів на рік відмовлять водіїв від придбання громіздких автомобілів. Та, на думку мера, важливий сигнал — до громади і до федерального уряду, який міг би так само диверсифікувати податки залежно від розміру автомобіля.

«Це важливо, якщо ви хочете створити жваве місто, співмірне людині, — пояснює Лімож. — Це факт — автомобілі сягли розмірами танків часів Другої світової війни».

Справді, автовиробники не лише випускають все менше компактних машин, але й з року в рік збільшують габарити наявних моделей. Зокрема в Монреалі «легкі вантажівки», такі як позашляховики та пікапи, становили 41% від усіх зареєстрованих в 2021 році. Двадцять років тому ця частка не сягала й 20%.

Ще кілька цифр: за ті ж двадцять років населення міста зросло на 11,3%, в той час, як кількість автомобілів — на 21,7%. Чимало родин мають по автомобілю на кожного члена, хоча, здавалося б, логічно ділитися машиною з людьми, які живуть під одним дахом.

Приклад наслідував інший район — Плато Мон-Рояль. Там із водіїв найважчої категорії автомобілів стягують 482,9 канадских долара за річний абонемент.

А коли в лютому за підвищення плати за паркування для габаритних автомобілів голосували жителі Парижа, французькі медіа згадували Розмон-Ля-Петіт-Патрі.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button