Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Київрада

Верховна Рада прийняла у першому читанні законопроєкт, який забороняє муніципальним інспекторам евакуйовувати авто через незаконне паркування на час дії воєнного стану. В разі ухвалення цього закону, автомобілі зможуть забирати лише поліцейські.

Також законопроєкт пропонує підвищити штрафи за різні порушення ПДР. Наприклад, закон передбачає, що водії транспорту, який паркується на призначених лише для електромобілів місцях – сплачуватимуть більший штраф у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів.

Повноваженнями евакуйовувати транспорт в особливих випадках законопроєкт пропонує наділити тільки нацполіцію. Органи місцевої влади зможуть лише розглядати справи та виносити постанови про притягнення до адміністративної відповідальності.

Однак, за твердженням ГО «Пасажири Києва», оскільки інспектори з паркування, на відміну від поліції, не підпорядковуються МВС – усі автомобілі вони забирають на штрафмайданчики незалежно від власника. А коли такі повноваження були лише у поліцейських, евакуація автівок нібито не проводилася належним чином.

Також активісти заявляють, що звичайний штраф за порушення ПДР можна не сплачувати роками. Натомість повернення авто зі штрафмайданчика потрібно оплатити відразу.

Водночас у пояснювальній записці до законопроєкту необхідність його ухвалення обґрунтовується тим, що виконавчі комітети місцевих рад зловживають наданим правом та нібито перетворили евакуацію транспортних засобів на власний бізнес-проєкт.

Автор закону стверджує, що вартість послуг з евакуації транспорту є непрозорою та зазвичай завищеною. А займаються евакуацією приватні винивнення злочинних змов між цими компаніями та інспекторами з паркування щодо отримання певної винагороди за кожну евакуацію.

Також у тексті наголошується про неетичність вимоги не порушувати правила зупинки або стоянки під час повітряної тривоги. Адже задля збереження власного життя і здоров’я водії часто змушені швидко залишати авто і прямувати в укриття. А в такі моменти не завжди є можливість паркувати автівку відповідно до правил.

Проте, коли законопроєкт зареєстрували у Верховній Раді навесні 2023, його розкритикували у КМДА. Тоді директор Департаменту транспортної інфраструктури заявив, що заборона евакуації автомобілів під час війни призведе до транспортного колапсу в центрі Києва. Він нагадав, що у перші дні повномасштабного вторгнення покинуті автівки повністю заблокували під’їзд до Центрального вокзалу, що унеможливлювало повноцінну евакуацію людей.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button