«Ямою» кияни називають захаращену автостанцію, що знаходиться на вулиці Симона Петлюри поруч з центральним залізничним вокзалом. Таку назву, разом із оптовим ринком навпроти, вона отримала, бо знаходиться у низині відносно будівлі вокзалу, вздовж русла річки Либідь.
Про плани перебудувати автостанцію голова компанії Concorde Capital Ігор Мазепа розповів ще у квітні цього року, а вже влітку планують розпочати ремонтні роботи. Хмарочос дізнався деталі реконструкції.
Що було раніше на місці автостанції «Київ»
У червні-листопаді 1896 року між вулицями Безаківською (тепер вул. Симона Петлюри), Жилянською і Степанівською (тепер вул. Старовокзальна) за проєктом архітектора Владислава Городецького збудувала нові будівлі для Південноросійського машинобудівного заводу.
На території заводу було розташовано шість великих корпусів, які разом нагадували літеру «П». До наших днів збереглися лише будинки ливарного і котельного цехів, механічних і деревообробних майстерень. У 1924 році назву заводу змінили на «Ленінська кузня».
На початку радянсько-німецької війни на заводі виготовляли протитанкові загородження, ремонтували танки й різні види озброєння. Після приходу радянських військ до Києва в листопаді 1943 року завод відразу розпочав ремонтні роботи для потреб фронту.
До нашого часу вціліло лише декілька приміщень заводу, які з 1995 року після приватизації належали Петру Порошенку, а з 2018 року територію заводу купила кіпрська компанія Еwins Lімітеd, підконтрольна бізнесменові Сергію Тігіпкові. У 2019 році він планував збудувати біля вокзалу ТРЦ.
Реставрація: які зміни плануються
Щоденно автостанція «Київ» обслуговує близько 400 рейсів та 10 тисяч пасажирів. Такий пасажиропотік зумовлено безпосередньою близкістю до центрального вокзалу столиці та станції метро «Вокзальна».
Однак, автостанція потребує реконструкції. Зараз вона знаходиться в запущеному стані, їй необхідний ремонт та впровадження сучасних рішень для забезпечення комфорту пасажирів та водіїв.
«Автостанція «Київ» займає значну частку міжнародних перевезень столиці України, тому наша ціль – зробити якісний і зручний автовокзал для пасажирів», – пояснює директор інвестиційно-банківського департаменту Concorde Capital Ігор Сотник.
Із збільшенням кількості таких перевезень через відсутність авіасполучення в умовах повномасштабної війни, такий крок виглядає логічним, а дехто скаже що робиться із запізненням.
В компанії очікують, що наявність комфортної зони очікування, різних фудкортів, дитячої кімнати та інших комерційних приміщень покращить рівень обслуговування клієнтів. Також в рамках реконструкції змінюють організацію руху транспорту в межах ділянки автовокзалу. Наразі на території автостанції вже облаштували окремі заїзди для приватних автомобілів та автобусів.
Це не перший інвестиційний проєкт нерухомості для компанії. На рахунку Concorde Capital співпраця з заміським готельно-ресторанним комплексом Shelest, котеджним містечком клубного типу ГУДЛАЙФ та інші проєкти.
На реконструкцію витратять від 50 до 70 мільйонів гривень. Роботи планують почати вже цього літа, а завершити – протягом року. Обіцяють, що окремі частини автовокзалу будуть доступні для пасажирів ще до завершення ремонтних робіт.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті