Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Daniel Angele / Unsplash

Коли у червні журнал Food & Wine назвав барселонський ринок Ла Бокерія, що існує з XIII століття, найкращим у світі, барселонці з цього посміялися — місцеві все рідше туди заходять, натомість він приваблює туристів, йдеться у колонці дописувача The Guardian Стівена Бургена.

Ла Бокерія у Барселоні. Фото: Jorge Fernández Salas / Unsplash

Колись сюди заходили за продуктами, які не знайдеш на найближчому ринку на районі, — як-от за м’ясом дикого кабана, фазаном, морськими качечками (це такі молюски), плодами тамарильйо, навіть їстівними комахами. Зараз із яток продають фруктовий салат у пластикових стаканах, порції хамону серано та готову сангрію. Те, що охоче купують туристи, приносить більше прибутку, ніж фермерські помідори.

Ла Бокерія у Барселоні. Фото: real_ jansen / Unsplash

Звісно, на Ла Бокерії все ще можна знайти такі делікатеси, як мускусну качку чи фуагра, свіжу зелень та дикі гриби. Але наважившись піти туди на закупи, ризикуєте опинитися декорацією чужого інстаграму: туристи-блогери тільки й роблять, що фотографують та знімають на відео таких покупців, щоб додати до своїх історій трохи, так би мовити, місцевого колориту.

Міська влада навіть запускає так званих «цивільних агентів», які намагаються це припинити, — адже блогери приходять на Ла Бокерію виключно за контентом, що позбавляє ринок його первинної функції: продавати продукти.

Фото: Mony Misheal / Unsplash

Інші традиційні ринки Іспанії так само опинилися під загрозою зникнення, не обов’язково через агресивний туризм. Все менше молоді їх відвідує — частково тому, що небагато хто готує вдома, частково через те, що дешевше та швидше зробити всі закупи в одному супермаркеті.

Фото: Yuval Zukerman / Unsplash

Ринки все ще лишаються важливою частиною соціальної тканини кожного іспанського містечка та селища як джерело якісної сезонної їжі, що її продають знавці, — наприклад, торговці рибою, що знають усе про рибу тощо. Та вони старішають, а їхні нащадки рідко обирають ту ж професію, тож ятки, що існували на ринках десятиліттями, закриваються.

Щороку міськрада Барселони продає з акціону вільні торговельні точки на міських ринках. Цьогоріч пропонували 104 місця, та лише 12 із них було продано. За останні чверть століття барселонські ринки скоротилися на дві тисячі місць. При цьому місто інвестує мільйони євро в ринкову інфраструктуру та її привабливість, тобто причина не в тому, що базари занедбані.

Фото: Jacopo Maiarelli / Unsplash

Ще одна тенденція — ринки перетворюються на фудкорти. На них влаштовують дегустаційні тури для туристів. Тобто вони стають все більше місцем, де їдять готову їжу, а не купують продукти. Це знов-таки медійний ефект: приготування їжі стало вуаєристичним заняттям — люди не готують, а дивляться шоу та рілзи про те, як це роблять інші. Зіркові шефи, такі як Джеймі Олівер і Рік Стейн, нахвалюють автентичність місцевих ринків, проходжаючись рядами у Валенсії та Кадісі, але їхні глядачі не роблять так само.

Похід на ринок вимагає часу та терпіння, якого в сучасних людей все менше. Треба обійти кілька яток, постояти в черзі.

А ще ринки — це місце для спілкування. Здається, кожен іспанець переконаний, що має невід’ємне конституційне право, — навіть якщо за ним у черзі стоїть 50 людей, — проговорити про дітей, про свої хвороби і про те, чи можна класти цибулю у картопляну тортилью.

Інтер’єр Центрального ринку у Валенсії. Фото: Juan Gomez / Unsplash

Ринок — це не просто місце, де купують харч, це соціальна ланка. Навіть у великому місті ринок зберігає часточку сільського життя. Одного разу, пригадує Стівен Бурген, він виявив, що забув удома гаманець, і знайомий торговець, в якого він купує м’ясо вже двадцять років, не лише запропонував заплатити наступного разу, але й позичив 50-єврову банкноту, щоб він міг продовжити закупи. Це соціальні зв’язки, які не налагоджуються у супермаркетах.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button