Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

З березня 2023 року влада столиці планує побудувати паркінг в Оболонському районі. Потреба в додаткових паркувальних місцях дійсно нагальна – з моменту відкриття мосту-хвилі та рекреаційної зони на Оболонському острові двори навколишніх будинків страждають від запаркованості. Додаткові місця для стоянки машин потрібні й відвідувачам парку «Наталка». Місцем для підземно-наземного паркінгу обрали вулицю Прирічна, проте місцева громада активно виступає проти – наразі створено вже три успішні петиції, відкрито кримінальне провадження та подано позов до суду. «Хмарочос» дізнався чому місцеві мешканці виступають проти будівництва паркінгу на Прирічній.

Заплановане будівництво паркінгу

Паркінг планують побудувати для відвідувачів парку «Наталка», набережної й острову Оболонський. Запланований паркінг має бути трирівневим. Він розрахований на 720 автівок, а загальна площа планується понад 10 тисяч квадратних метрів. Паркінг матиме подвійне призначення – його підземна частина слугувати укриттям. У Департаменті будівництва та житлового забезпечення міста Києва редакції «Хмарочоса» повідомили, що укриття розраховане на 1650 людей.

У КМДА також обіцяють, що середовище буде безбар’єрним – доступ до нього матимуть маломобільні групи населення. З міського бюджету на паркінг планують витратити 120 мільйонів гривень.

Проєкт паркінгу на Прирічній

Чому активісти проти будівництва паркінгу на Прирічній?

Місцева громада активно протистоїть рішенню столичної влади ще від 2023 року. На думку активістів, місце, де планують побудувати дійсно необхідний паркінг, не можна забудовувати. Це зелена зона, де щодня тренуються спортсмени, гуляють люди з домашніми улюбленцями та батьки з дітьми. 

Фото надане ГО «Парк Прирічна»

За підрахунками членів Громадської організації «Парк Прирічна», для будівництва паркінгу потрібно знищити близько 100 здорових дерев. В цей час Київ дійсно страждає від зменшення зелених зон – літня спека відчувається на кілька градусів вище, поверхні нагріваються, а місцева флора та фауна знищуються. Тож громадськість виступає за збереження зеленої зони та створення парку «Прирічна». Ініціативна група подала петицію за створення парку на Прирічній без будівництва паркінгу, яка набрала необхідні шість тисяч підписів лише за 9 днів.

Також громада наголошує, що дорожній рух вулицею Прирічна обмежений однією смугою в кожний бік, а будівництво багаторівневого паркінгу на 720 паркомісць паралізує рух вулицею.

Крім того, територію, на який планується будівництво паркінгу, весною щороку підтоплює. тож мешканці Оболонського району небезпідставно почали називати запланований проєкт «аквапаркінгом» та висловлювати побоювання щодо його безпеки у період водопілля.

За словами громади, будівництво багаторівневого паркінгу також несе ризики для берегоукріплюючої споруди, яка побудована в районі запланованого паркінгу. 

«Вечірній Київ» повідомляє, що бетонні плити дамби не чіпають. Їх планують засипати ґрунтом, а на насипній ділянці створять прогулянкову зону. Проте місцевих мешканців й таке пояснення не заспокоює. Голова ГО «Парк Прирічна» Гліб Антоненко переконаний, що під час проєктування оригінальної дамби в радянський час інженери не розраховували на ґрунтові насипи згори та дитячі майданчики.

Громада чудово розуміє потребу в додаткових паркувальних місцях, тому пропонує альтернативу. В першій петиції, яку успішно подала ініціативна група ще у 2023 році, було запропоновано альтернативні місця для будівництва необхідного паркінгу: на проспекті Володимира Івасюка, 2, проспекті Володимира Івасюка, 8а та на розворотному кільці на перетині вулиць Північна та Прирічна.

Пояснення від столичної влади

 «Хмарочос» звернувся до КМДА з питаннями, що турбують місцевих мешканців, які виступають проти будівництва паркінгу на Прирічній. 

Департамент земельних ресурсів повідомив, що запропоновані громадою альтернативні ділянки для будівництва паркінгу в Оболонському районі столиці не підходять, адже мають інше призначення. Ділянка на проспекті Володимира Івасюка, 8а наразі  «передана в оренду на 10 років товариству з обмеженою відповідальністю «САН-СІГМА» для експлуатації та обслуговування будівлі поливочної станції на проспекті Володимира Івасюка», повідомили в Департаменті. А ділянка на Володимира Івасюка, 2, має цільове призначення «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі». 

Цільове призначення дамби теж не підходить для паркінгу, але для КМДА це чомусь не аргумент.

Також в Департаменті будівництва та житлового забезпечення нам повідомили, що проєктом (багаторівневого паркінгу – ред.) втручання в конструктив споруди берегоукріплення (дамби – ред.) не передбачається. Тобто загроз для дамби там не вбачають.

За повідомленням Департаменту будівництва та житлового забезпечення, й рівень води під час весняних підтоплень не складатиме проблеми. 

«Різниця між рівнем води Дніпра та відкритою частиною паркінгу становить 5,0 м, що відповідає абсолютній відмітці – 97,5 м. Максимальні відмітки підняття рівня води Дніпра – 97,0 м, в останнє такий рівень води було зафіксовано в 1931 році», – йдеться в повідомленні.

 «Хмарочос» запитував також про початок будівництва, терміни виконання робіт та заплановану вартість. Департамент будівництва та житлового забезпечення повідомив, що у 2024 році фінансування будівництва паркінгу не передбачено. Відповідно терміни реалізації проєкту та його вартість наразі назвати не можуть.

В Департаменті захисту довкілля та адаптації до змін клімату повідомили, що процедура оцінки впливу на довкілля Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків «Житлоінвестбуд-УКБ» наразі не закінчена й висновок з оцінки впливу на довкілля їх Департаментом для цих робіт не видавався.

Ризик тотальної забудови зелених зон

Активісти переконані, що будівництво паркінгу – це лише початок облаштування інфраструктури для забудови 33 Га рекреаційної зони затоки Собаче Гирло.

За повідомленням ГО «Парк Прирічна» у пішій доступності від запланованого паркінгу мер столиці Віталій Кличко планує будівництво ще одного пішохідного мосту. Це підтверджує й голосування за паркінг і надання дозволу на оформлення проекту землеустрою на 16 га в Київраді 20 квітня 2023 року.

Скріншот з відео засідання Київської ради

Він вестиме до території, де знаходиться 33 гектари зеленої зони з цільовим призначенням під забудову, у тому числі багатоповерхову житлову. 

«Паркінг є початком створення інфраструктури за бюджетний кошт під майбутню комерційну забудову», –  заявляють активісти.

За їх підрахунками, у зеленій зоні знаходиться біля 33 Га земель з призначенням під різну забудову. Громадськість зазначає, що у 2022 році відповідним рішенням Київради про затвердження проєктів землеустрою щодо технічної інвентаризації земель кадастрового кварталу 78:215 для цих ділянок не змінили цільове призначення. 

Наразі у свої останній успішній петиції активісти вимагають захистити косу затоки Собаче Гирло від капітальної забудови орієнтовною площею у 33 га шляхом оголошення ландшафтним заказником місцевого значення «Затоки Наталка» (до якого входить і затока «Собаче Гирло»). 

Також наразі відкрито кримінальне провадження. Правоохоронці ведуть досудове розслідування у кримінальному провадженні щодо будівництва паркінгу на вулиці Прирічна за статтею «Зловживання владою або службовим становищем» щодо сумнівної передачі Київрадою земельної ділянки КП «Житлоінвестбуд-УКБ» та триває розгляд судового провадження за позовною заявою ГО «Парк Прирічна» про визнання незаконним та скасування рішення Київради «Про надання КП «Житлоінвестбуд-УКБ» земельної ділянки в постійне користування для розміщення та експлуатації будівель та споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на вул. Прирічній».

Нещодавно Київський міський голова Віталій Кличко заявив, що паркінг на вул. Прирічній в Оболонському районі усе ж збудують, але нібито без шкоди для природи.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button