Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 264 днів. За цей час ми опублікували 26072 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Кадр із згенерованого ШІ відео-пародії на перенесення виробництва з Китаю до США

Після того, як США почали запроваджувати високі мита на імпорт продукції з інших країн, постало питання: а чи може Америка перезапустити виробництва на свій території? У мережі стало популярним пародійне відео з американцями біля станків.

Історія з техаською фабрикою Louis Vuitton, яка щойно стала відома Reuters, свідчить, що мрія про товари Made in USA може бути дуже далекою від реальності.

У 2019 році в Техасі відкрили фабрику, яка мала шити дизайнерські сумки для люксового бренду Louis Vuitton. Блакитну стрічку урочисто перерізали гендиректор LVMH Бернар Арно та Дональд Трамп, що на той час був на першому президентському терміні. Виробництво, розташоване на 100 гектарах, отримало назву Рошамбо — на честь французького генерала, який воював у Війні за незалежність США.

Виробництво відразу зіштовхнулося з браком кваліфікованих робітників, зокрема тих, які б вміли працювати зі шкірою. Роки пішли на те, щоб працівники навчилися шити хоча б прості кишені для моделі Neverfull.

Модель Neverfull, яку виготовляли у Техасі. Фото: eu.louisvuitton.com

Помилки, допущені під час розкрою, підготовки та збирання виробу, призводили до втрати до 40% матеріалу. Для порівняння, звичайний рівень відходів у виробництві шкіряних товарів становить 20%.

Reuters опитало 11 колишніх працівників фабрики. Вони розповіли про те, що працювати доводилося під сильним тиском. Заради збільшення обсягів виробництва керівники заплющували очі на приховування дефектів, а в деяких випадках навіть це заохочували. Дефектні сумки подрібнювали на місці та вивозили вантажівками на спалювання.

Опитані зазначали, що багато кому було складно підтримувати високу якість. Одна жінка, яка працювала на фабриці у 2023-му, розповіла, що йшла на хитрощі: підплавлювала матеріал розігрітою шпилькою, щоб приховати дефекти особливо складного виробу. Інша людина підтвердила, що бачила, як шевці плавлять шкіру, щоб приховати дірки чи неправильні шви.


Міжнародний директор з виробництва Дам’єн Вербріґґ наполягає, що брак фаховості — це природна ситуація. Мовляв, найнятих працівників навчають кілька тижнів, а то й і місяців, і нормально, що дехто не виправдовує очікувань, тож їх переводять на інші посади або звільняють. Троє колишніх працівників розповіли, що проходили від трьох до п’яти тижнів підготовки.

Маркетингова легенда Louis Vuitton стверджує, що сумки зазвичай виготовляються в невеликих майстернях Франції, Іспанії та Італії, за технологією, яка сягає середини ХІХ століття. Матеріал — текстиль і шкіру — розрізають ручними інструментами та лазером, потім виріб збирають за допомогою промислових швацьких станків.

На техаській фабриці повністю виготовляли моделі Métis та Félicie, які продаються у бутиках по 1,5 тисячі та 3 тисячі доларів. На бирках була позначка «Зроблено у США». Колишні працівники кажуть, що також робили моделі Carryall, Keepall і Neverfull.

Métis. Фото: eu.louisvuitton.com
Félicie. Фото: eu.louisvuitton.com

Працівникам техаської фабрики платили 13 доларів на годину. У 2024 році типова платня шевця по шкірі на фабриці становила 17 доларів на годину. Мінімальна зарплатня у Техасі становить 7,25 долара на годину.

Під час відкриття фабрики в Техасі гендиректор Арно заявив, що нове виробництво створить близько тисячі висококваліфікованих робочих місць протягом п’яти років. На початку 2025 року на фабриці працювали менш як 300 працівників.

Перший виробничий цех коштував LVMH приблизно 30 мільйонів доларів, другий, що його завершили будувати торік, — 23,5 мільйона.

Компанія, тим часом, намагається переводити деяких кваліфікованих працівників із Каліфорнії на фабрику в Техасі. Поки що без особливого успіху: каліфорнійців чомусь не надто тішить перспектива переїжджати у Техас.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button