Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 298 днів. За цей час ми опублікували 26314 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Візуалізації: 21st-europe.com

Неурядовий аналітичний центр із Копенгагена 21st Europe розробив концепцію високошвидкісної залізничної мережі, яка сполучить 39 напрямків по всій Європі — включно з Києвом, Львовом, Скандинавією, Британським архіпелагом і островом Ірландія.

Нині головна проблема поїздів у Європі в тому, що інфраструктура повільна, ненадійна та фрагментована, а квитки коштують задорого, щоб конкурувати з лоукост-авіалініями. Хоча швидкісні поїзди мають на 90% менший вуглецевий слід, ніж авіаперельоти, вони досі значно менш непопулярними через вищевказані причини.

Наразі Європа намагається вирішити цю проблему за допомогою проєкту Транс’європейських транспортних мереж (TEN-T), що поки що у процесі розробки. Окремі компанії теж намагаються змістити фокус на поїзди — наприклад нідерландський European Sleeper, — але це досі дороге задоволення.

Альтернативну мережу Starline уявляють подібною до метрополітену. Її протяжність становитиме 22 тисячі кілометрів. Поїзди курсуватимуть зі швидкістю 300-400 км/год, що зробить такі подорожі на 30% швидшими, ніж пересування автошляхами чи залізницею у нинішньому стані.

Від Гельсінкі до Берліна можна буде дістатися трохи більш як за п’ять годин — зараз на таку поїздку піде цілий день. Одна з ліній на пропонованій схемі «пан’європейського метро» простягається від Києва до Дубліна.

Схема: 21st-europe.com

Команда 21st Europe, яку очолює Кове Поур, колишній голова дизайн-агенції SPACE10, вважає, що успіх новій системі має забезпечити уніфікований дизайн, де інфраструктура буде однаковою на всіх маршутах. Персонал навчатиметься на єдиній платформі.

Вагони Starline будуть впізнавані за насичено-синьою лівреєю. Вони будуть розділені не на класи, а на простори для різних потреб, наприклад, тихі зони для роботи та сімейні секції.

Візуалізації: 21st-europe.com

Для нової залізниці побудують нові станції біля великих міст. Вони будуть сполучені з наявною транспортною інфраструктурою, щоб пасажири могли легко дістатися до центру. Це будуть повноцінні вокзали з ресторанами, крамницями та залами очікування. У них можна буде за бажання розміщати концертні зали, музеї, спортивні зони.

Візуалізації: 21st-europe.com

Квитки мають бути значно дешевші, ніж нинішні квитки на європейські поїзди, а також квитки на авіарейси на короткі відстані.


Мережа Starline спиратиметься на державне фінансування і керуватиметься національними залізничними компаніями. Координуватиме все нова Європейська залізнична адміністрація.

Ідея Starline виглядає амбіційною, й сама команда не називає часових рамок, в яких її реалістично втілити. Експерти з екологічних подорожей зазначили The Independent: «Нашу віру в Starline дещо підірвала схема, на якій зображено новий залізничний тунель під Адріатикою й Апеннінами від Загреба до Рима».

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button