Петиція про «трамвай в центр» набрала необхідні голоси. Чи це щось дасть?
В КМДА кажуть, що гроші на трамвай перенаправили на інші проєкти, а активісти вважають, що Київ може сам покрити витрати.
В КМДА кажуть, що гроші на трамвай перенаправили на інші проєкти, а активісти вважають, що Київ може сам покрити витрати.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 308 днів. За цей час ми опублікували 26385 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Петиція про продовження лінії Борщагівського трамваю до Палацу Спорту набрала понад шість тисяч голосів, і тепер її мають розглянути відповідні органи влади.
Розмови про відновлення маршруту тривають вже майже десять років, а в КМДА стверджують, що гроші на трамвай від Світового банку віддали на інші проєкти.
У петиції йдеться, що так званий Правобережний Швидкісний Трамвай (ПШТ) з Борщагівки та Відрадного до Центрального вокзалу, обслуговує понад 200 тисяч мешканців і продовження лінії до Палацу Спорту стане важливим кроком, як для мешканців цих районів, так і для тих, хто живе ближче. Це допоможе розвантажити вулицю Саксаганського і такі станції метро, такі як Політехнічний Інститут і Вокзальна. Крім того, це дасть прямий доступ до Київ-Пасажирського вокзалу, оскільки існуючий перехід («труба») незручний для мешканців.
Цей маршрут існував до 2001 року, допоки тодішній мер Олександр Омельченко закрив його. Ідея відновити «трамвай в центр» з’явилась у 2015 році, у 2018 році розробили технічно-економічні обґрунтування, а в червні 2021 року 67 депутатів підтримали рішення про повернення лінії.
З того часу ведуть розмови про пошуки фінансування цього проєкту, так у 2017 році в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА зазначили, що за попередніми оцінками, будівництво першої черги проєкту коштуватиме 343 мільйони гривень, а ще 483 мільйони потрібно на купівлю додаткових трамваїв через збільшення пасажиропотоку та подовження лінії. Таким чином, загальна вартість проєкту тоді оцінювалась в близько 826 мільйонів гривень, що наближається до мільярда. У 2021 року Кабінет Міністрів схвалив залучення 39 мільйонів доларів позики від Світового банку.
Київпастранс оголосив тендер на створення техніко-економічного обґрунтування для продовження лінії швидкісного трамвая від вулиці Старовокзальної до станції метро «Палац Спорту». Тендер виграло підприємство «Елтранс». Але після цього роботи так і не розпочались. У 2023 році спільнота «Пасажири Києва» повідомила, що Київ втратив 36 млн доларів, які Світовий банк планував виділити на цей проєкт. Причина – міська влада не змогла ініціювати всі необхідні процеси, тому фінансування було скасоване. Але через рік, в 2024 році, в КМДА спробували спростувати це. У своєму інтерв’ю «Хмарочосу» очільник Дептрансу КМДА, Руслан Кандибор зазначив, що Київ не втратив кошти, а Світовий банк перенаправив їх на відновлення пошкодженого автомобільного та залізничного сполучення, а також зміцнення логістичних ланцюгів на захід, що з’єднуються з ЄС і Молдовою. І він сподівається повернутися до цього питання після війни.
Зазначимо, що автор петиції називає проєкт «не є надто дорогим» і оцінює його у вартість «півтори розв’язки на Луговій» і, на його думку, Київ може легко самостійно покрити фінансування, якщо захоче. Також можна знову звернутись до Світового банку, оскільки це досі актуально для міста. Так нагадаємо, що вартість розв’язки оцінили у майже два мільярди гривень.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті