Шестигодинні запізнення та цілі вагони амішів: хто і навіщо користується залізницею в США
«Якщо запізнення складає одну-дві години, то це вважається, що поїзд прибув вчасно».
«Якщо запізнення складає одну-дві години, то це вважається, що поїзд прибув вчасно».
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 3 днів. За цей час ми опублікували 26751 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Автор YouTube-каналу Simply Railway Тібо Констан розповів у подкасті Travel Devil про те, хто їздить американськими поїздами, й чим залізниця у США відрізняється від європейської.
Тібо народився у Франції, з дитинства цікавився поїздами й об’їхав залізницею всю Європу, приділяючи особливу увагу нічним потягам. Деякий час він мешкав у США, де працював інженером Alstom, й на період свого робочого контракту подорожував майже всіма штатами, включно з Аляскою.
Попри те, що Америка була побудована на залізницях, і, наприклад, такі міста, як Чикаго, взагалі не існували би без поїздів, у ХХ столітті настав занепад: потяги стали витісняти вільний ринок, автомобілі та літаки. Без державної підтримки залізниця сильно здеградувала до кінця 1960-х. Приватні компанії бажали фокусуватися на прибутковіших вантажних перевезеннях, а пасажирські вважали збитковими та непопулярними.
Однак у 1971 році було створено державну залізничну компанію Amtrak для захисту саме пасажирських перевезень. Десятиліттями превізник потужно субсидувався бюджетом, у 2010-і дохід від квитків став майже покривати видатки, а останні кілька років Amtrak навіть вийшов на прибуток. Наразі деякі населені пункти у США не мають взагалі іншого сполученням, крім як залізничного й автомобільного.
Як побачив Тібо, подорожуючи Америкою, люди, які їздять у поїздах Amtrak, належать до найрізноманітніших категорій. Передусім ідеться про поїзди далекого сполучення, бо на короткому це в основному ті, хто добирається на роботу.
Блогер згадує такі категорії пасажирів:
Порівнюючи поїзди у США та Європі, Тібо визнає, що американські — набагато комфортніші. Вони мають великі сидіння, просторі лаундж-вагони, а якщо є гроші на спальне місце, то ви отримаєте приватну зону з харчуванням.
Водночас поїзди у США значно повільніші, ніж європейські — причиною цьому є спільне використання однієї інфраструктури з вантажними поїздами, при якому пасажирські не мають пріоритету. Буває, що Амтрак мусить чекати дві-три години, пропускаючи вантажні склади. Через це поїзд може запізнитися на п’ять-шість годин.
«Якщо запізнення складає одну-дві години, то це вважається, що поїзд прибув вчасно», — зазначає Тібо.
Інша причина низької швидкості поїздів, — те, що значні ділянки неелектрифіковані, й більшість поїздів Амтрак є дизельними. Це питання розглядалося у дослідженні, про яке ми писали раніше: там також припускалося, що незручність посадки для маломобільних людей затримує поїзд.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті