Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Finn IJspeert / Unsplash

Місця на паркінгах Києва все частіше купують як інвестиційний об’єкт — не для особистого використання, а щоб здавати в оренду та отримувати пасивний дохід.

Подібна стратегія вже давно практикується з житлом, причому чимало таких квартир-інвестоб’єктів не здаються в оренду, а просто стоять порожніми, про що ми неодноразово писали в попередніх матеріалах.

Придбання паркінгів при покупці житла ще, скажімо, у 2015 році не було поширеною практикою, зазначала в коментарі Мінфіну Анна Анісімова, керівниця відділу інвестицій та аналітики компанії «Інтергал-Буд». Перші паркомісця взагалі почали споруджувати у житлових будинках лише у 2000-х — для держслужбовців, згадував експерт із продажу нерухомості Олександр Дурадажи.

Згодом попит на паркомісця у критих і підземних паркінгах став стрімко зростати й досяг першого піку в 2019−2021 роках. Їх почали активно купувати не тільки для власного автомобіля, а як один із різновидів інвестицій у нерухомість. «За рік до повномасштабного вторгнення ми фіксували зростання спекулятивного попиту на паркомісця, — розповідала Анісімова — Інвестори вбачали у цьому вигоду: придбати з метою подальшого продажу, коли питання паркування у комплексі стане гострішим, або здавати машиномісця в оренду».

Щоб уникнути спекуляцій на ринку, забудовники часом застосовують правило: купівля паркомісця можлива виключно лише з одночасною купівлею квартири у будинку, зазначають у компанії InCo home. Забудовник також може обмежити кількість паркомісць, які доволяється придбати одному інвестору. 

«Будівельна компанія може пустити у вільний продаж паркінги окремо від квартир, коли на об’єкті завершеного будівництва залишилися непродані одиниці, що означає ціну вищу, ніж на старті продажів, — зазначає Богдан Серотюк, співвласник компанії. — За аналогією з квартирами, можна розраховувати, що з часом паркінги зростають у ціні. Наприклад, на одному з ЖК в Оболонському районі… на початковому етапі продажів ціни за паркомісце були від 150 тисяч гривень, вже за два роки стартова вартість зросла до 400-500 тисяч гривень».

За даними компанії, оренда паркомісця у спальних районах може приносити 4–7% річного доходу, в центральних — до 9%.

OLX Нерухомість підтверджує, що ціни на місця на критих і підземних паркінгах в Україні зростають, тоді як на відкритих майданчиках — падають.

Часом ціни на паркомісця в Києві перевищують вартість однокімнатної квартири, повідомляє 24 канал, посилаючись на аналіз OLX Нерухомість. У липні паркомісце в «елітних» житлових комплексах коштувало в середньому від 11,5 тисячі доларів до 60 тисяч.


Паркомісця розглядають як привабливу інвестицію з низки причин. По-перше, загалом вони дешевші за житло, відповідно потребують менших вкладень. По-друге, не вимагають ремонту та обслуговування з боку власника.

По-третє, попит лишається високим через велику кількість автомобілів у Києві, на яких не вистачає безкоштовних ділянок на вулиці, — ця ситуація погіршується через сумний стан міського громадського транспорту.

Зараз, під час регулярних обстрілів Києва, паркінги можуть слугувати як укриття, однак часто трапляються випадки, коли людей, що не мають у них власного паркомісця, не пускають чи навіть виганяють на вулицю.

У КМДА заявили, що власники паркінгів справді мають право не пускати людей на свою територію під час обстрілів, якщо паркінг не зарестровано як укриття, — а подати заявку на внесення його до списку укриттів може лише сам власник.

Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
всього від 100 грн/місяць!

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button