Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 10 днів. За цей час ми опублікували 26791 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
вікіпедія

Муніципальні чиновники повідомили, що за останній рік у Гельсінкі не було жодного смертельного ДТП, пише Politico.

Хоча загальна кількість смертей на дорогах у Європейському Союзі зменшилася на 3% у 2024 році, аварії зі смертями все ж не є рідкістю. За даними 2023 року, 7807 європейців загинули внаслідок ДТП у містах ЄС.

Для прикладу, минулого року у Берліні внаслідок дорожньо-транспортних пригод загинуло п’ятдесят п’ять осіб, а в Брюссельському регіоні за останні 12 місяців у зіткненнях загинуло дев’ять осіб.

У Гельсінкі живе трохи менше ніж 700 тисяч людей, але весь столичний регіон набагато більший – там мешкає близько півтора мільйони людей, які щодня їздять на роботу.

Загалом по всій Україні за 2024 рік в аваріях на дорогах загинули 3202 людини.

Щодо факторів, які дозволили Гельсінкі зберегти людські життя у ДТП, Роні Утріайнен, інженер з дорожнього руху з міського відділу міського середовища, розповів фінській пресі, що це досягнення пояснюється «багатьма факторами… але обмеження швидкості є одними з найважливіших».

Посилаючись на дані, які показують, що ризик смертності пішоходів зменшується вдвічі шляхом зменшення швидкості зіткнення автомобіля з 40 до 30 кілометрів на годину, міська влада запровадила нижню межу в більшості житлових районів Гельсінкі та центрі міста у 2021 році.

Дотримання обмежень було забезпечено за допомогою 70 нових камер контролю швидкості та стратегії поліцейського контролю, що базується на національній політиці Zero vision, метою якої є досягнення нульової кількості травм або смертей у ДТП.

Дані, зібрані Liikenneturva, органом безпеки дорожнього руху Фінляндії, показують, що кількість смертельних випадків у Гельсінкі з того часу знижується. Також Гельсінкі хоче повторити свій успіх 2019 року, коли ні пішоходи, ні велосипедисти не загинули внаслідок автомобільних зіткнень.

Політика міста щодо цього базується на наступних кроках:

  • Були звужені дороги та висаджені дерева. У багатьох районах це зробили спеціально, щоб водіям було незручно і вони мали пригальмовувати та пильнувати.
  • Місто активно інвестує у пішохідну та велосипедну інфраструктуру. Гельсінкі має розгалужену мережу велосипедних доріжок протяжністю понад 1500 кілометрів.
  • Активний розвиток мережі громадського транспорту за допомогою декарбонізованих автобусів з автономним керуванням.
  • Також прокладено нову трамвайну лінію за фінансової підтримки Європейського інвестиційного банку.

Завдяки нововведеням не тільки зменшилась кількість ДТП, так статистика це підтверджує, що 2003 по 2023 рік кількість травм у ДТП у місті зменшилася з 727 до лише 14, а містяни взагалі частіше обирали залишати авто вдома.

Нагадаємо, що головна ідея «Vision Zero» – це розуміння того, що люди можуть помилятися, але система ні. Тому основний акцент робиться на створенні безпечної дорожньої системи.

П’ять років тому урбаніст Олександр Шутюк, колишній співробітник львівського «Інституту просторового розвитку», запропонував наступні ідеї, які варто втілити в українських містах:

  • Зменшити ширину смуг.
  • Прибрати зайві знаки.
  • Розділити зустрічні потоки.
  • Встановити побільше острівців безпеки.
  • Встановити бетонні розділювачів та антикишені.
  • Монтаж підвищених перехресть та кільцевих перехресть.
  • І звісно – освітлення.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button