Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 20 днів. За цей час ми опублікували 26866 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Michal Balog / Unsplash

Понад 90% жителів Києва ділять житло з кимось, і на людину припадає значно менше площі, ніж у країнах Європи. Про це йдеться у соціологічному дослідженні житлової ситуації, проведеному Gradus Research на замовлення Української асоціації девелоперів. Ось найцікавіші тези опитування:

88% респондентів мешкають саме у багатоповерхівках.

Власне житло — квартиру або приватний будинок — мають тільки 66%, решта винаймають або мешкають у родичів. 

Із тих, хто має житло, 47% купили його за власні кошти, 35% — приватизували. За допомогою кредитування придбали житло 12% респондентів.

Найбільше опитаних, 45%, зараз мешкають у житлі площею 40-60 квадратних метрів. При цьому лише 8% живуть самі. У понад 80% київського житла мешкають родини з двох-чотирьох людей. 

На одну людину в Києві сьогодні в середньому припадає 20,3 квадратних метра, що значно менше середнього показника в ЄС (42,5 метра) і тим більш американського (69 м метра). 

Молодь живе загалом у тісніших квартирах, ніж старше покоління, та при цьому молоді люди найбільше задоволені своїми умовами.

Можливість купити житло

62% задоволені умовами, однак покращити їх хочуть аж 85% киян, і 58% вважають, що мають на це гроші. Головні причини бажання покращити умови такі: 

  • 50% — недостатня якість житла (поганий стан будівлі, старі комунікації, планування, відсутність ремонту);
  • 34% — замала площа (особливо для родин із дітьми);
  • 32% — взагалі не мають власного житла (живуть у родичів або орендують);
  • 28% — незадовільний технічний стан (вік будинку, волога, тріщини);
  • 26% — низький комфорт життя (слабка інфраструктура, шум, проблеми з безпекою).

Соціологи запитали людей про доходи, аби визначити реальну можливість придбати житло. За умови, що середньомісячний платіж за звичайну квартиру в пільгову іпотеку єОселя становитиме 27 тисяч гривень і не буде перевищувати 50% доходів родини, тих, хто точно зможе собі це дозволити, — лише 12%.


За підрахунками, близько 40–50 тисяч осіб (тобто до 2% населення Києва) мають достатній дохід, щоб самостійно придбати житло — це активно платоспроможний сегмент.

Ще 80–140 тисяч осіб можуть купити житло, але за зовнішньої підтримки — державної іпотеки, програм співфінансування, розстрочки або можливості продати наявне житло. Це умовно платоспроможний сегмент.

Первинка чи вторинка

33% заявили про готовність придбати житло в новобудові; 21% орієнтуються на вторинний ринок; 43% розглядають обидва варіанти.

Серед тих, хто обрав вторинний ринок, головними причинами відмови від купівлі житла в новобудовах стали:

  • 39% — вважають ціни на новобудови завищеними;
  • 35% — не довіряють девелоперам;
  • 30% — не готові чекати введення будинку в експлуатацію;
  • 28% — свідомо обирають вторинне житло;
  • 19% — не знаходять новобудов у бажаному районі;

Головними трьома факторами, що впливають на вибір житла є: ціна, розташування та інфраструктура навколо будинку. Більшість людей сьогодні хочуть жити у три- або двокімнатних квартирах (58% та 53% відповідно). Найбільш бажана площа для двокімнатних помешкань — 56-60 квадратних метрів, для трикімнатних — 81-85 квадратних метрів. 

Частіше обирають будинки від 6 до 9 поверхів, втім для 28% поверховість не має жодного значення. Молоді люди схиляються до більш висотних варіантів — будинки від 10 до 16 поверхів.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button