Чотири причини, чому веганство втрачає у популярності
Натомість все більшої популярності набувають «хижакова» дієта (дієта карнівор), палеодієта і кето.
Натомість все більшої популярності набувають «хижакова» дієта (дієта карнівор), палеодієта і кето.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 53 днів. За цей час ми опублікували 27098 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Останні кілька років тренд на відмову від м’яса та інших тваринних продуктів слабшає. Якщо подивитися Google Trends, побачимо, що пік популярності запитів vegan і vegeterian припав на 2020 рік, після чого знижується. У період 2022-2024 років закрилася майже чверть веганських ресторанів Нью-Йорка. Продажі найбільшого виробника рослинних замінників м’яса Beyond Meat падають, а McDonald’s вилучив із меню бургер McPlant.
Натомість все більшої популярності набуває «хижакова» дієта (дієта карнівор), яка складається майже виключно з м’яса, яєць і молочних продуктів. Також поширені кетогенна та палеодієта.
Блогер Левай Хільдебранд називає кілька причин, які могли вплинути на це явище найбільше.
Перша передумова падіння популярності веганства — у пуристичній природі цього руху, що відсікає компроміси. Це не просто дієта, що базується на рослинних продуктах, але культура, ідеологія та приналежність до групи. Від м’яса відмовляються з різних причин, наприклад, із міркувань здоров’я, але основним рушієм була етична складова: жорстокість м’ясо-молочної індустрії, сам по собі факт убивства тварини, а також вплив на довкілля.
Із цього випливала радикальна й нерідко агресивна риторика. Тваринництво порівнювали з Голокостом і рабовласництвом, активісти PETA влаштовували радикальні акції.
Команда каналу проаналізувала понад 30 статей про те, що нью-йоркський мішленівський ресторан Eleven Madison Park, який із 2021 року готував лише веганські страви, цьогоріч знову повернувся до м’яса. Мова заголовків переводила це рішення у моральну площину: лівіші видання писали про зраду, правіші раділи «провалу вокістів».
Виробник рослинного м’яса Impossible Foods визнав, що їхній агресивний маркетинг зазнав поразки, відштовхнувши частину аудиторії, наприклад флексетаріанців, які іноді дозволяють собі м’ясні продукти. Свого часу директор заявляв: «Якщо ви їсте м’ясо, ви неандерталець» і «Ми (як компанія) завдаємо образи м’ясоїдам». Тепер же виробник продає «гібридний» бургер, який наполовину складається з яловичини.
Другий чинник, на думку Хільдебранда, — це той спосіб, у який капіталістична машина захопила рух. Навколо кожного стартапу, що починав виробляти веганські продукти, здіймався захоплений ажіотаж, і чимало кому це здавалося надто вимушеним. При цьому нерідко продукти цих компаній були не надто якісними.
Складні веганські продукти, виготовлені з багаторазово переробленої сировини, також не надто вписувалися в ідею здорового харчування.
На цю тему читайте: Надмірно перероблена їжа не лише шкодить тілу, але й послаблює розум, — вчені
Виробники замінників м’яса також не змогли конкурувати з надзвичайно добре субсидованою та міцно сформованою м’ясною індустрією у США.
Докладніше про це — у статті, де ми викладали погляд Хільдебранда на те, чому рослинному м’ясу не вдалося здійснити революцію в харчовій індустрії.
Пандемія коронавірусу значно вплинула на світогляд. Різко зріс скептицизм, а також недовіра до подій і речей навколо. Реагуючи на гіперстимуляції контентом, люди захотіли простих рішень, простих ідей і простих рекомендацій щодо їжі.
«Ми, здається, припинили розуміти нюанси», — припускає блогер. Так, більшість людей перебувають у спектрі між веганами та радикальними м’ясоїдами. Але для них не створюється вірусного контенту, для них не роблять мерч, їх у принципі складно віднести до чіткої групи.
Як наслідок, люди, які кидають веганство, радше стають м’ясоїдами, ніж переходять на вегетаріанство. Те ж відбувається і з інтернет-контентом: нюансовані блоги про здорове харчування набиратимуть менше переглядів, ніж, скажімо, виключно веганська кухня або відео чоловіка, якиї за вечерею з’їдає десять кілограмів м’яса.
Ще один чинник — це втома на тлі нестабільності у світі та економічної кризи. Триматися веганської дієти та при цьому здорово і смачно харчуватися потребує не лише грошей, але й чимало зусиль і часу на приготування.
«Не думаю, що занепад веганства пов’язаний із браком співчуття до тварин або браком інтересу до збереження людства та планети, на які ми живемо. Радше це контекстуальна реакція на сучасні стреси», — вважає Левай Хільдебранд.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті