Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 83 днів. За цей час ми опублікували 27331 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: пресслужба президента Узбекистану

У столиці Узбекистану запустили систему швидкісних автобусів, у розробці якої брала участь українська компанія «ПроМобільність».

Семикілометрова відокремлена лінія BRT (Bus Rapid Transit) проходить вулицею Шота Руставелі. Вартість проєкту склала 19,2 мільйона доларів.

Для запуску лінії реконструювали відрізок дороги. Вона налічує 10 смуг: шість для автомобілів, дві для швидкісного автобуса та ще дві для паркування.

Фото: пресслужба президента Узбекистану

До 2030 року мережу швидкісних автобусів планують розширити до 10 маршрутів.

Днями до Ташкента привезли партію з понад 200 китайських електробусів Yutong. Вони обладнані кількома камерами, навіть на педалях, аби у разі аварії визначити, куди тисла нога водія. Одна з камер аналізує обличчя водія, і якщо той запалює сигарету або починає розмовляти по телефону, система зупиняє автобус і вмикає аварійний сигнал, пишуть місцеві медіа.

Значна кількість центральних вулиць Ташкента є багатосмуговими та автомобілецентричними, що є наслідком відбудови після руйнівного землетрусу 1966 року. У 2010-х роках місто несподівано почало позбуватися громадського транспорту: у 2010 році закрили тролейбус, у 2016 році — ліквідували трамвай. Зі швидкісного сполучення лишилося метро.

Зараз, однак, спільно з французькими партнерами, Ташкент збирається відроджувати трамвай. Три роки тому уклали дорожню карту, згідно з якою компанія Alstom збудує трамвайну лінію завдовжки 9,1 кілометра.

Систему швидкісного автобуса, яка мала стати швидким і відносно недорогим рішенням, стали розробляти разом зі Світовим банком. Українська команда «ПроМобільності» долучилася у 2023 році: напрацьовувала макромоделі, якими надалі б користувалися місцеві планувальники, та консультувала щодо проєктних рішень.

Подібна система швидкісного автобусу пропонувалася і для Києва у дослідженні 2015 року, яке фінансував Світовий банк. Тоді обговорювалася низка потенційних коридорів.

Витяг із транспортної моделі Києва 2015 року

«Ключова відмінність київського та ташкентського проєкту швидкісного транспорту в тому, що другий — реалізований. І можливо він не є ідеальним, і досвід користування може показувати якісь недопрацювання, втім так чи інакше ташкентці отримали робочу транспортну систему», — зауважують у «ПроМобільності».

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button