В ЄБРР наголошують, що «Укрзалізниці» треба повертати кредити, а не запускати безкоштовні поїздки
Нагадаємо, що анонсована програма, в рамках якої можна безкоштовно проїхати три тисячі кілометрів у межах України.
Нагадаємо, що анонсована програма, в рамках якої можна безкоштовно проїхати три тисячі кілометрів у межах України.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 124 днів. За цей час ми опублікували 27622 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?

Президентка Європейського банку реконструкції та розвитку Оділь Рено-Бассо скептично поставилась до державної програми безплатних залізничних перевезень УЗ-3000.
На її думку, це не покращить ні фінансовий стан перевізника ні те, як будуть повертатися кредитні кошти.
Нагадаємо, що на початку листопада анонсували програму, де «кожен зможе обрати собі залізничні маршрути на три тисячі кілометрів у межах України безкоштовно».
За цією програмою пасажир отримає чотири безкоштовні поїздки: дві в один бік і дві у зворотному напрямку. За словами голови правління Олександра Перцовського, пілотний запуск відбудеться у грудні 2025 року на прифронтових територіях, а повноцінний старт — у січні 2026-го. Програма діятиме чотири місяці: у січні–лютому та жовтні–листопаді 2026 року.
Але президентка ЕБРР зазначає, що це рішення не вирішить фінансових проблем перевізника і потрібно разом з «Укрзалізницею» продумати план на кілька років уперед, щоб зрозуміти, як компанія надалі буде виходити з цієї ситуації та покращувати свої фінанси. У тому числі важливо розуміти стратегію, як перевізник повертатиме кредити.
Президентка підкреслює, що замість того, щоб вантажні перевезення постійно покривали збитки пасажирських, варто просто переглянути ціни. Тобто пасажири мають платити реальну вартість послуги, а держава може окремо допомагати тим, хто не може її оплатити. Це, на її думку, буде ефективніше для балансу фінансів «Укрзалізниці».
Вона додає, що обговорення з перевізником щодо стратегії погашення кредитів ще тривають, і ЄБРР хоче бачити чіткий план, щоб впенветися, що компанія зможе повернути гроші.
Загадала вона і про кредит на 55 локомотивів Alstom, гарантом якого виступив уряд Украхни, і що там ризики повернення враховані. За її словами, зараз Укрзалізниця збиткова, але банк сподівається, що ситуація покращиться, витрати окупляться, і компанія зможе економити та вирівняти свої фінанси.
Нагадуємо, що науковці Дніпровського інституту інфраструктури та транспорту УДУНТ підкреслюють, що залізнична інфраструктура в нинішньому стані витримає ще приблизно п’ять років.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті