Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 130 днів. За цей час ми опублікували 27668 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: 慧静 陈 / Unsplash

Китайська індустрія електромобілів лише за кілька років захопила половину домашнього ринку, обваливши продажі бензинових автівок. Тож у відповідь виробники останніх почали збувати за кордоном машини, які не можуть продати вдома, повідомляє Reuters.

Поки західні політики зосереджувалися на захисті власних ринків від китайських електрокарів, які у КНР щедро субсидуються, та підвищували мита на їх завезення, світові автовиробники зіштовхнулися з сильною конкуренцію саме в бензиновому секторі.

За останній рік експорт китайських автомобілів на двигунах внутрішнього згорання підскочив із одного мільйона до понад 6,5 мільйона на рік.

Серед найбільших експортерів — такі компанії, як SAIC, BAIC, Dongfeng і Changan, із значною державною часткою. Нещодавно — на тлі підйому приватних виробників електромобілів на чолі з BYD, — продажі цих підприємств різко впали. Наприклад, за чотири роки щорічні продажі SAIC-GM у Китаї впали з понад 1,4 мільйона автомобілів до 435 тисяч.

«Китай настільки перенасичений автовиробниками, що ринок вже за крок від того, щоб почати їсти сам себе», — зазначає представник компанії FAW Жиль Тейлор.

Державна підтримка виробників електромобілів така потужна, що місцеві громади самі будували заводи під ключ, запрошуючи компанії в’їжджати з самою лише валізою. Наразі ці потужності дозволяють виробляти 20 мільйонів електричних і гібридних машин щороку. У цей час виробничі лінії виробників бензинових автівок — які можуть випускати 30 мільйонів автівок на рік — не працювали на повну потужність. В уряді закликали переобладнувати ці лінії під виробництво електрокарів. Та ці десятки мільйонів автомобілів — забагато для місцевого ринку.

Зараз «бензинові» гравці нарощують продажі на експортних ринках. Експорт SAIC зріс із майже 400 тисяч автівок на рік у 2020 році до понад мільйона минулого року. Найбільшим екпортером є Chery, світові продажі якого у період 2020-2024 років підскочили з 0,7 мільйона до 2,6 мільйона машин. Чотири п’ятих обсягу його експорту становлять бензинові автівки.

Червона лінія показує, як стрімко зріс експорт китайських автомобілів

Особливо добре бензинові автомобілі продаються на ринках Східної Європи, Африки та Латинської Америки — там, де бракує інфраструктури для електромобілів. Наприклад, гориста та видовжена географія Чилі сама по собі є значною перепоною для встановлення зарядних станцій. Не дивно, що китайці захопили майже третину місцевого ринку.

Традиційно великі виробники орієнтувалися на найбільші ринки світу, такі як США, Європа, Китай і Японія. Зараз же китайські експортери відкривають нові фронти для збуту продукції — там, де люди надають перевагу дешевим моделям, навіть якщо це досягається коштом гіршої безпеки та застарілих технологій.

33-річна жителька Уругваю Мар’яна Бетісаґасті нещодавно купила бензиновий пікап Rich 6 від Dongfeng. Така модель коштує від 21 тисячі доларів. Для порівняння, аналогічний Nissan (обидва виробники є багаторічними партнерами, але на уругувайському ринку виявилися конкурентами) коштуватиме від 31 тисячі. Мар’яна живе на фермі у передмісті Дурасно й машина потрібна їй для перевезення кормів і худоби. «В Уругваї можна купити два китайських пікапи за ціною однієї автівки традиційного бренду», — пояснює вона.

Консалтингова компанія AlixPartners прогнозує, що до 2030 року китайські автовиробники контролюватимуть 30% світової автомобільної промисловості.

Найбільший напрямок китайського збуту — Мексика, де до кінця цього року частка «китайців» сягне 14%. У вересні мексиканський уряд анонсував підняття мит на автівки з КНР з 20% до 50% — до кінця не ясно, чи щоб захистити працівників місцевих заводів чи щоб задобрити Вашингтон, адже Мексика може використовуватися як чорний хід для завезення цих автівок у США.

Ще торік головним ринком для Китаю була Росія. Частка китайських автомобілів зросла з 21% у 2022 році до 64% у 2024-му. Та росіяни теж відреагували підвищенням мит, і експорт із КНР різко впав.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button