Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 138 днів. За цей час ми опублікували 27713 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Візуалізації: Studio OBE

Майже століття столиці Сербії ніяк не вдавалося збудувати метрополітен. І ось нарешті чергова спроба обіцяє стати реальністю: цьогоріч підписано угоди з китайськими та французькими будівельними й фінансовими компаніями, повідомляє Bloomberg CityLab.

Відкриття першої лінії метро Белграда очікується у 2030 році. Її вартість становитиме 4,4 мільярда євро. Другу лінію сподіваються добудувати за ще п’ять років і за аналогічну вартість. Також розробляються проєкти третьої лінії.

Поїзди будуть безпілотними й керуватимуться з єдиного центру. На платформах встановлять екрани з дверима. Голова державної компанії JKP Belgrade Metro and Train Андрея Младеновіч, яка керує проєктом, стверджує, що такі параметри здорожчують проєкт, але у довшій перспективі вийде дешевше.

Метро потрібне, як ніколи. Населення 1,7-мільйонного міста зростає за рахунок приїжджих із менш розвиненої провінції та біженців із Росії. Чому росіяни масово обирають Белград, читайте тут.

«Щоранку, коли здається, що трафік уже не може бути гіршим, стає гірше», — нарікає 54-річний водій автобуса Міленко Стосіч. За його словами, з кожним роком час на маршруті збільшується, і тепер графіки руху взагалі не мають сенсу.

Першу спробу збудувати метро у Белграді, тодішній столиці Королівства Югославія, здійснили у 1930-х роках. На заваді планам стала Друга світова війна. До проєкту метро знову повернулися у 1970-х і 1980-х, але послідували боргова криза, розпад Югославії та війна на Балканах.

Теперішній проєкт метро теж не оминають конфлікти. Так, екозахисні групи протестували проти будівництва біля озера, яке забезпечує Белград питною водою. Владу звинувачують у тому, що гроші переспрямовують із менших міст до столиці, оскільки багатомільярдний проєкт став національним пріоритетом. Вирують дебати щодо запланованих маршрутів і станцій.

Недовіру до уряду ще більше посилила трагедія на вокзалі міста Новий Сад, де обвалився бетонний навіс, забравши 16 життів. Через це чиновники з сектора інфрструктури неохоче дають дозволи на будь-які проєкти, боючися брати відповідальність.

Під час підготовки проєкту влада усвідомила, що бракує законів про безпеку в тунелях метро. Можуть виникнути затримки, якщо буде виявлено вагомі археологічні артефакти під містом, якому понад два тисячоліття.

Метробудівельну компанію PowerChina і виробника вагонів Alstom обрали без тендерів, що викликало критику опозиції.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button