Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 138 днів. За цей час ми опублікували 27717 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Nino Steffen / Unsplash

Запровадження з 2025 року «податку на затори» принесло Нью-Йорку 500 мільйонів доларів доходу, скоротило затримки руху в години пік (трафік упав на 11%), зменшило кількість аварій і скарг на шум. А тепер дослідники з Корнелльського університету підсумували вплив на довкілля, повідомляє Cornell Chronicle.

Нагадаємо, місто запровадило плату в 9 доларів за в’їзд легкових автомобілів на Мангеттен у години пік і 2,25 долара в інший час. Вантажівки платять від 14 до 22 доларів.

За перші пів року вміст дрібних часточок PM2.5 у повітрі зменшився на 22% у зоні дії програми на Мангеттені. Команда також повідомила про зниження у п’яти районах Нью-Йорка та навколишніх передмістях. Дослідники проаналізували дані з 42 датчиків моніторингу якості повітря за 518 днів.

«Мене справді тішить, що якість повітря покращилася в усьому мегаполісі, — зазначає співавтор Тімоті Фрейзер. — Це свідчить, що плата за затори не просто перемістила забруднення повітря в передмістя, перенаправивши рух транспорту. Натомість люди, ймовірно, взагалі обирають чистіші варіанти, такі як громадський транспорт, або планують доставку вночі».

Дослідники очікували зменшення забруднення повітря, та все ж були здивовані масштабом цього зниження. Воно виявилося суттєвішим, ніж спостерігалося в інших містах, де так само обмежували трафік — наприклад, обсяг завислих частинок скоротився на 5-15% у Стокгольмі між 2006 і 2010 роками та на 7% у Лондоні між 2019 і 2022 роками.

Керівний автор Олівер Гао пояснює це тим, що у Нью-Йорку живе більше людей, ніж у Лондоні та Стокгольма. Відповідно, заходи мають і більший вплив.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button