«Хмарочос» творить простір для поширення й впровадження в суспільстві прогресивних ідей та концепцій сталого розвитку, доброго врядування, відкритого суспільства, інклюзивності та солідарності.
Громадська організація «Хмарочос» була створена в 2014 році. Відтоді команда ГО реалізувала десятки проєктів в сфері міського розвитку, захисту навколишнього середовища, медіаграмотності та управління ЗМІ, а також підсилення спроможностей місцевих громад і організацій громадянського суспільства.
Серед наших партнерів – українські та міжнародні фонди, інститути і громадські організації, а також низка посольств іноземних країн, зокрема посольство Чеської республіки та посольство Королівства Швеція.
Ми маємо великий досвід в створенні мультимедійних проєктів будь-якої складності, організації подій та освітніх заходів, веб-розробці комунікаційних онлайн-інструментів, замовленні соціологічних та аналітичних досліджень, реалізації спільнокошт-проєктів для потреб громади.
Ви можете підтримати діяльність «Хмарочоса», оформивши внесок чи вступивши в наше Читацьке товариство. Більше – за посиланням.
Для зв’язку з фандрейзинговим відділом організації, звертайтесь за адресою [email protected].
Ключові проєкти

2015. Київський Урбан Фест
Разом з партнерами, ми вперше зібрали активних київських діячів та урбаністів з інших міст України на Перший київський Urban Fest. Це була велика дводенна подія у ревіталізованому промисловому просторі на Куренівці, кілька десятків виступів, презентації електромобілів, показ урбаністичних документалок та багато іншого. Це, мабуть, вперше в історії київського урбан-руху вдалось зібрати та перезнайомити стільки однодумців.
2016. Спільнокошт на Либеді
На базі «Хмарочоса» були зібрані 82 500 гривень на облаштування першої черги громадського простору на березі річки Либідь в районі вулиці Фізкультурної. Тоді разом з партнерською організацією та архітектурним бюро ми провели презентацію ініціативи, оголосили збір коштів та запустили медійну кампанію.


2017. Соціологічне дослідження про Поділ
У 2017 році «Хмарочос» замовляє велике дослідження про громаду Подолу у співпраці з CEDOS та за фінансової підтримки PACT. В ньому дійсно багато цікавих інсайтів, про те як уявляють себе та що цінують жителі найвідомішого історичного району Києва.
Був у цього дослідження і неочікуваний вплив. Ми запитали в подолян, як вони ставляться до пішохідної Контрактової за місяць після того, як площу вперше перекрили бетонними блоками. Такого успіху ми не очікували – 82% жителів були «за» перекриття. Пізніше цими даними неодноразово оперували столичні урбаністи та КМДА, показуючи рівень підтримки містянами створення пішохідних зон.
2020. Щомісячні підписки без пейволу
Через місяць після початку першого локдауну – в квітні 2020 року «Хмарочос» запускає першу версію «добровільної підписки» – щомісячних внесків від лояльних читачів без пейволу та будь-яких інших обмежень на прочитання контенту, змоделювавши систему за прикладом британського The Guardian. Ми зробили це одними з перших на українському ринку і потім допомогли іншим медіа запустити схожу систему (консультували сумський «Цукр», за підтримки Львівського медіа форуму створили ідентичну модель підписок для кропивницького медіа «Гречка»).
2020. Візія Києва – серія статей про майбутнє столиці до виборів міського голови
До місцевих виборів «Хмарочос» готує стратегічні статті, зібрані під умовною назвою «Візія Києва» – збирає та підсумовує за кількома основними категоріями запит активної громади столиці до нових обранців в Київраді та на посаді міського голови. Це комплексне бачення й досі актуальне і на ньому можна базувати будь-яку передвиборчу програму в майбутньому, щоб заручитись підтримкою професійних та активістських спільнот у Києві.


2021. Подкаст «Процес»
У 2021 році двоє співзасновників «Хмарочоса», Юлія Салій і Тарас Кайдан, роблять ток-шоу «Процес», на яке запрошують архітекторів, екологів, спеціалістів з містопланування та транспортних політик, аби обговорити ключові київські проблеми.
2022. Медіа-проєкт про екологічні наслідки війни в Україні
Проєкт «Посилення адвокаційних спроможностей екологічних ОГС» сприяв налагодженню ефективної комунікації між екологічними громадськими організаціями, медіа та органами влади. До реалізації проєкту як партнер долучилася ГО «Екодія». Експерти організації взяли участь у створенні матеріалів. Результатом стала публікація серії з п’яти глибоких аналітичних статей про шкоду довкіллю, спричинену війною, із локальними прикладами, коментарями та можливими рішеннями. На основі цих публікацій було створено оглядовий спецпроєкт — «Зруйнована Україна: наслідки війни для наших міст, природи та сільського господарства». Крім того, розроблено і поширено практичний довідник з комунікацій для екологічних ОГС, зокрема серед організацій Кліматичної мережі. Загальне охоплення проєкту склало 235 000 осіб.

2023. Як перевіряти інформацію?
Мультимедійний партнерський проєкт для прифронтових громад
За підтримки ІСАР Єднання команда ГО «Хмарочос» реалізувала дев’ятимісячний проєкт «Перевірена інформація для деокупованих територій». Проєкт відбувався у партнерстві з ГО «АБО — агенція медійного росту», завдяки якій вдалося залучити вісім локальних медіа. Було розроблено та поширено курс медіаграмотності з місцевими кейсами та прикладами з деокупованих територій. Протягом проєкту опубліковано 266 матеріалів, які охопили 307 500 користувачів, що сприяло підвищенню попиту на якісну інформацію. Відео курсу можна переглянути тут.
2023. Чат-бот з медіаграмотності у Viber та серія пояснювальних відеороликів
Улітку та восени 2023 року за підтримки Internews команда ГО «Хмарочос» реалізувала проєкт «Комплексне інтерактивне навчання з медіаграмотності: відео, тестування, довідковий чат-бот», спрямований на розвиток навичок критичного сприйняття інформації серед аудиторії видання. Переглянути відео з курсу можна тут.


2024. Серія пояснювальних відео про менш відомі сторінки історії Києва та України
На початку 2024 року ми продовжили співпрацю з Internews у межах нового проєкту — «Боротьба за українську ідентичність», метою якого стало посилення критичного мислення українців щодо культурних і історичних наративів. Загальне охоплення цього проєкту перевищило 1,3 мільйона користувачів.
Особливим досягненням стало оновлення та поширення чат-бота з медіаграмотності, який Viber визнав актуальним для української аудиторії та розмістив на головній сторінці додатку. Наразі ним скористалося близько 50 000 активних юзерів. Відео та статті, створені в межах проєкту, можна переглянути за посиланням.
2024. Мультимедійний проєкт про збереження архітектури модернізму Півдня України
За підтримки Pact Inc. ми реалізували проєкт «Збереження пам’яток модернізму Півдня України: дослідження, адвокація та медійний супровід». Проєкт спрямований на підвищення обізнаності та зміцнення єдності місцевих громад і широкої аудиторії в Херсонській, Миколаївській та Одеській областях щодо необхідності збереження українських архітектурних пам’яток модернізму.
Проєкт включає проведення дослідження, публікацію статей і відео про 10 знакових архітектурних об’єктів. Загальне охоплення проєкту склало понад 1 мільйон користувачів. Також у межах проєкту було розроблено та поширено дорожню карту «Як зареєструвати пам’ятку?»

Наші звіти
«Хмарочос» – це громадська організація зі статусом неприбутковості, яка зареєстрована в Україні. Згідно зі статутом, ГО «Хмарочос» займається підвищенням рівня обізнанності киян та українців з проблемами урбаністики, покращення якості міського середовища через інформування та залучення громадян.
Свідоцтво про реєстрацію громадського об’єднання №1423377 від 29.09.2014, рішення про внесення до реєстру неприбуткових установ та організацій №191 від 01.12.2014