Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Цього літа парижани отримають новий громадський простір – від автівок звільнять правий берег річки Сени і перетворять його на пішохідну зону. Про це заявила мер міста Анн Ідальго у твіттері. Вартість проекту складає вісім мільйонів євро.
Пішохідною стане територія завдовжки 3,3 км, вздовж набережної Тюїльрі, що в першому окрузі Парижа й до Арсенального палацу, що у четвертому. Таким чином, більша частина дороги вздовж набережної стане закритою для автівок.
Тут облаштують місця для відпочинку, занять спортом (можна буде грати в петанк чи футбол), будуть кафе, ресторани, й точки з їжею, які пропонують відкрити у пришвартованих вздовж набережної баржах й корабликах. Проект підтримує більша частина парижан, але проти перекриття дороги виступають автомобілісти, які вже навіть запустили петицію зі збереження руху транспорту вздовж берегів Сени.
Проект формувався за активного залучення громади. На громадських форумах представлялися проектні матеріали, мешканців навколишніх територій заохочували залишати свої думки й відгуки, проводилися громадські обговорення. Власне, так мав би відбуватися процес з проектом реконструкції Річкового вокзалу у Києві.
Щогодини близько 2700 автівок проїжджають вздовж правого берега Сени, що приблизно дорівнює кількості транспорту, який курсував на лівому березі, поки його не зробили пішохідним.
Нагадаємо, що у 2014 році на лівому березі Сени відкрилася набережна Les Berges de Seine, що неподалік музею д’Орсе (Musée d’Orsay). На цій пішохідній зоні проводиться ціла низка розважальних подій, тут працюють бари й ресторани, є майданчики для скелелазіння, міські сади й просто зручні місця для відпочинку. Проект став дуже успішним, протягом 18 місяців з початку відкриття місце відвідало чотири мільйони людей. Крім того, завдяки обмеженню руху автівок на лівому березі спостерігається зниження оксиду азоту на 15%. Цей проект було реалізовано за часів попереднього мера Парижа – Бертрана Беланое. Таким чином, можна сказати, що Анн Ідальго продовжує концепцію пішохідизації міста.
Автомобільний рух вздовж набережної Сени було відкрито в шістдесяті роки у зв’язку з ростом кількості автівок. Для транспорту виділили чотири смуги, але згодом, як і в інших містах світу, тут почали розуміти, що міста створені не для автомобілістів, а для людей.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті