Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 276 днів. За цей час ми опублікували 23483 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Що це означає для українських міст та які є проблеми на шляху його впровадження?

Сьогодні Верховна Рада у другому читанні проголосувала за законопроект №4121. Норми цього закону вводять правові механізми для впровадження у містах єдиного електронного квитка для всіх видів громадського транспорту.

Про це написав на своій сторінці у Facebook народний депутат, співавтор закону, Ігор Васюник. За його словами, це важливий і перший крок до змін (у сфері міських пасажирських перевезень). Далі рішення за органами місцевого самоврядування: наскільки швидко введуть Е-квиток в громадському транспорті – настільки влада міст дбає за мешканців своїх міст. Депутат називає такі переваги механізмів ухваленого закону:

  • Кожне місто самостійно визначатиметься впроваджувати чи ні Е-квиток. Так само міська влада визначатиме вид, форми носіїв, затверджуватиме правила користування міським пасажирським транспортом;
  • при запровадженні Е-квитка, пасажири будуть зобов’язані реєструвати е-квиток, заходячи у громадський транспорт та нести відповідальність за невиконання цієї вимоги;
  • встановлюється обов’язковість Е-квитків для пільговиків у населених пунктах, де запроваджено автоматизовану систему оплати. Тут варто наголосити – що всі пільговики отримають Е-квиток безкоштовно.

Директор компанії A+С Україна, транспортний спеціаліст Дмитро Беспалов відноситься до ухвалення закону з «обережним оптимізмом». За його словами, впровадження е-квитка – це серйозне порушення статусу кво у містах, де вже сформувались фінансові потоки у сфері громадського транспорту. Нова компанія-адміністратор обігу коштів, що буде посередником між транспортними підприємствами та пасажирами, акумулюватиме у себе на певний час дуже великі кошти для подальшого їх розподілу. А це дуже привабливий бізнес. І тут справа навіть не в комісії за адміністрування, каже Беспалов, а у можливості заробляти на цих коштах, наприклад, за допомогою короткострокових депозитів.

Інша проблема, наприклад, в Києві – це власники приватних машрутних таксі, каже пан Дмитро. Якщо вони стануть частиною системи єдиного е-квитка, то працюватимуть не з готівкою. А це, в свою чергу, сильно вплине на їхню рентабельність. Для отримання прибутку їм доведеться підняти вартість проїзду та скасувати пільги, що є дуже болючим кроком вже з політичної точки зору – виборці не оцінять такий крок.

Тому, перш ніж вводити е-квиток саме в Києві, доведеться зіштовхнутися з проблемами, що нашаровувались у столиці роками.

Нагадаємо, обіцянки запровадити електронний квиток у столиці лунають кожен рік, починаючи з 2011-го.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button