З 14 липня вартість разової поїздки у громадському транспорті зросте до восьми гривень. Для обговорення цього рішення з жителями міста було створене голосування на сайті КМДА та призначено зустріч з громадськістю на 25 травня. Вероніка Луцька побувала на обговоренні та зібрала основні тези дискусії.
Для того, щоб ґрунтовно та з розумінням справи дискутувати про київський громадський транспорт, просто необхідно ознайомитися з ним на практиці. І у потенційних учасників обговорення була така можливість. Щоб дістатися сюди, на окраїну району Троєщина, доведеться випробувати мінімум два види транспорту. А потім прогулятися ще й промисловою зоною, або зачекати на автобус №98, який ходить повз місце зустрічі з інтервалом у годину.
Олена Стрижоус, заступниця директора Департаменту економіки та інвестицій, розповіла, що зустріч з громадськістю тут проводили і перед попереднім підняттям тарифу у 2017 році. У 2015 ж році обговорення влаштували у залі метрополітену на станції метро «Політехнічний інститут». Проте воно було перерване людьми в масках, що провокували бійку. «Це було просто страхіття», — згадує пані Стрижоус. Тоді, каже вона, довелося покидати приміщення через службові тунелі.
У 2018 році тариф на проїзд знову зросте. Це стало обговорюваною тему в місті, і задушлива актова зала автобусного парку переповнена. Сидячих місць, яких тут близько 70, забракло, люди стоять у залі, і навіть в коридорі. Як згодом виявиться, переважна більшість присутніх — працівники транспортних комунальних підприємств. Обговрення проводиться о 15:00 у п’ятницю, робочий день.
«Рішення складне, але воно виважене», — розпочинає обговорення підвищення цін директор Департаменту транспортної інфраструктури, Сергій Симонов. Його перший заступник, Іван Шпильовий, узяв на себе обов`язок зачитати регламент та ледь не дослівно переказати економічне обґрунтування тарифів, з яким можна ознайомитись на сайті КМДА.
До розмови також були залучені очільники транспортних підприємства. Зокрема, Віктор Брагінський, начальник КП «Київський метрополітен», основними причинами для підвищення тарифу назвав зростання ціни на електроенергію та необхідність підвищення заробітної плати працівникам. Дмитро Левченко, гендиректор КП «Київпастрансу», у свою чергу зазначив, що підприємство має дві з половиною тисячі відкритих вакансій та додав про потребу в коштах через зростання вартості шин та запчастин. Іншими доповідачами стали заступник директора Департаменту економіки та інвестицій Олена Стрижоус, що зачитала усю цінову «гаму» майбутніх квитків, та Василь Яструбинський, радник першого заступника голови КМДА з питань цінової політики.
Читайте також: Чому в Києві утворюються сховища несправних автобусів «Київпастрансу»?
Власне дискусія розпочалася з виступу Олександра Лисенка, члена правління Громадської ради при КМДА. Він заявив про нелегітимність зустрічі, оскільки вона не була узгоджена з Громадською радою. Крім того, він не отримав офіційного запрошення. «Усі результати цієї зустрічі будуть не легітимні і оскаржені, будуть ініційовані звернення до НАЗК та НАБУ, щоб вони дали оцінку тому, що тут відбувається», — заявив він. Крім того, Лисенко запросив усіх, включаючи мера міста Віталія Кличка, на засідання Громадської ради 31 травня та попросив виділити для зустрічі колонну залу КМДА.
Стосовно предмету дискусії, Лисенко сказав, що доцільності підвищувати тарифи на сьогоднішній день немає та запропонував провести незалежний аудит КП «Київспастранс». На запитання з залу про підвищення заробітної плати працівникам, він відповів, що ті повинні самостійно відстоювати свої права: «А де ваша профспілка? Вони повинні відстоювати ваші права. Те, що відбувається зараз, це – фарс. Чиновники розповідають своїм підлеглим про необхідність підвищення тарифів», — заявив він . Крім того, Лисенко закликав брати активну участю у житті міста та «не перетворюватись на рабів».
Наступний доповідач, Сергій Тарасенко, голова комітету транспортної інфраструктури Громадської ради при Деснянський РДА, заявив, що він також проти підвищення тарифів. «Працівники з Троєщини зараз витрачають на проїзд 700 гривень, а будуть 1200. Їхні діти не будуть доїдати вітамінів. Це цілеспрямоване знущання над людьми», — каже він. Це певно єдина доповідь, що викликала у залі масову реакцію. Працівники підприємств почали висловлювати незадоволення з приводу власної заробітньої плати та підвищення тарифів на комунальні послуги. Серед інших скарг, недобудований міст на Троєщину та невпорядкований графік руху транспорту.
Відповідаючи на ці та інші заяви, представники КМДА та комунальних підприємств висловлювали думку про те, що проблеми дійсно є, але для їх вирішення потрібні кошти, яких немає у бюджеті міста. Дотації не призводять до довгострокових покращень, а тому саме підвищення тарифу до обгрунтованого, що становить 8,27 гривні в метро і 8,77 гривні в наземному транспорті, дозволить працювати на покращення послуг з перевезення пасажирів. Василь Яструбинський запевнив присутніх у точності цих розрахунків. Він також висловив думку, що маршрутні таксі не будуть піднімати ціни на проїзд, а запровадження наприкінці року електронного квитка може навіть знизити тариф на 50 копійок. Крім того, киянам запропонували економити, частіше користуючись проїздними та системою знижок в метрополітені.
Дмитро Левченко у свою чергу зазначив, що за 4-5 років Київ може позбутися маршрутних таксі на основних транспортних напрямках за умови закупівлі 1110 одиниць техніки, включаючи автобуси, тролейбуси та трамваї.
Члени Громадських рад врешті запропонували також працювати над поверненням пільг на електроенергію для перевізників, організувати окремі смуги руху для громадького транспорту та повернути прибутки від реклами підприємстру КП «Київський метрополітен». І хоча бажання дискутувати у них не бракувало, регламент зустрічі обмежили півтора годинами. За результатами обговорення чиновники пообіцяли створити проект резолюції. Олександр Лисенко наприкінці також нагадав свою заяву про нелегітимність зустрічі та, відповідно, будь-яких документів, ухвалених на ній.
Читайте також: Як в Києві за лічені роки знищують трамваї, що працювали в Празі десятиліттями?
Після зустрічі представників громадськості, яка складалась з працівників автобусного парку, підвозять нерейсовим автобусом до станції метро «Почайна». Скористалась цією можливістю і я. Адже автобус №98 ходить лише раз на годину.
Детальніше про підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті можна прочитати тут.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті