Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Сьомого травня 2018 року у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА вирішили облаштувати наземний пішохідний перехід на перехресті Нижнього Валу та Костянтинівської вулиці.

Але інші відомства їх не підтримали — і «зебра» на цьому місці так і не з’явилася. «Хмарочос» побував на виїзній нараді київських чиновників, щоб дізнатися — хто ж винен і що з цим робити?  

«Давайте почекаємо»

Ввечері 31 травня біля перехрестя Костянтинівської та Нижнього Валу, де ще три тижні тому мали зробити наземний перехід, збираються чиновники: представники «Київавтодору», КП ШЕУ Подільського району та «Київзеленбуду». Трохи пізніше прибуває представник від київської поліції. Прийшли і мешканці Подолу, серед яких — молоді мами з дитячими візочками. Координатор з розвитку велотранспорту Департаменту транспортної інфраструктури Ганна Даниленко пояснює: вони хочуть наочно продемонструвати шановним посадовцям, чому тут вкрай необхідний пішохідний перехід.

 

«Зараз вихід з чинного підземного переходу на одну зі сторін Нижнього Валу перекритий через житлову недобудову. Та й сам підземний перехід дуже незручний для маломобільних містян. Це літні люди та особи з інвалідністю, мами з візочками, люди, які несуть важкі сумки або отримали травму і змушені пересуватися на милицях. Їм тяжко спускатися та підніматися цими сходами, і тому вони часто намагаються перейти вулицю, наражаючи на небезпеку і себе, і водіїв.

«Центр організації дорожнього руху» нашого департаменту давно розробив проект регульованого пішохідного переходу для цього перехрестя. Світлофори встановлені, схема руху затверджена в поліції. Справа була лише за ШЕУ Подільського району, яким було надане протокольне доручення — знести паркан вздовж дороги, який заважає руху пішоходів, та понизити бордюри. Аж раптом ми отримали від них відповідь: ми не можемо цього зробити, давайте почекаємо, поки не завершиться будівництво ЖК і не відкриється заблокований вихід з підземки. І це при тому, що місто зараз судиться з забудовником за знесення зайвих поверхів».

Її позицію підтримує і заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Дмитро Рахматуллін. Він пояснює колегам: підземний перехід повноцінно не працює, а вирішити проблему із заблокованим виходом наразі неможливо.

— Чому ж ви не запросили представників забудовника? — запитує перший заступник голови Подільської РДА Микола Дубовик.

— Тому що зараз важливо дати людям можливість переходити дорогу без зайвих проблем, — пояснює транспортник. — Цей перехід тимчасовий, і якщо очікування щодо нього не справдяться, будемо думати над іншими варіантами. Якщо його робота буде доцільною, ми його залишимо.

Представник поліції підтвердив, що з боку правоохоронців жодних претензій немає — майбутня «зебра» через Костянтинівську не порушує правил дорожнього руху. Треба лише прорахувати, як тут ходитимуть люди, адже майже впритул до майбутньої «зебри» розмістилася невелика зелена зона — серед витоптаної трави поодиноко ростуть дерева, поміж якими сиротливо біліє давно непрацюючий сітілайт. Рахматуллін каже, що тут потрібна буде допомога «Зеленбуду».  

А що ж ви від нас хочете? —  питає присутній «зеленбудівець» так, ніби зараз впаде від страшної втоми.

На щастя, виявилося, що роботи обмаль — задуманий проект передбачає видалення маленької частини цієї ділянки, щоб збільшити ширину проходу для людей. Тож обрізати дерева взагалі немає потреби. Щоправда, саму зелену зону слід було б обнести невеликою огорожею, щоб нею менше товклися перехожі.

— І де ж нам її взяти? — розводить руками комунальник.

Поставили Рахматулліну і одвічне питання — за чиї гроші буде зроблений перехід? Але, дізнавшись, що кошти виділятиме департамент, присутні заспокоїлися. Принаймні за одну «зебру» битва була виграна — чиновники зголосилися, що впродовж тижня новий перехід буде облаштовано.  

«Нічого тут ходити»

Тим часом літня місцева мешканка починає жалітися на те, як їй складно користуватися чинним підземним переходом. У розмову з нею вступає представник «Київавтодору», який  сповіщає, що життя — це найдорожче, що може бути. Він наводить статистичні дані, згідно з якими 50% київських ДТП — це наїзди на пішоходів на наземних переходах.

«Тому я би взагалі ставив перешкоди, щоб люди не могли перейти тут дорогу. Підземний перехід вже давно працює, він повністю безпечний і кращий для людей».

Його одразу підтримує заступник голови Подільскої РДА, наголошуючи, що люди «взагалі не мають бігати за сигналами світлофора».

«Якщо ти пішохід — у тебе є один рівень, щоб перейти вулицю, якщо ти водій — вже інший. Можу визнати, що я іноді й сам перебігаю тут дорогу, коли дуже поспішаю. Але це поодинокі випадки і в основному я завжди користуюся підземним переходом».

— Пройде ще двадцять років, і вам буде дуже важко це робити…

На цю репліку Дубовик лише знизує плечима.

Мешканці не здаються і пропонують посадовцям спуститися разом із ними у перехід, а потім — піднятися нагору. Чиновники погоджуються. Поки жінки поволі спускаються з дитячими візками, вони йдуть поруч й уважно за ними спостерігають.

Але справити враження на чиновників так і не вдалося. Посадовці прийшли до висновку — треба краще ремонтувати підземку і, можливо, встановити тут підйомники.  

«Ось новий перехід на Контрактовій площі буде з пандусом, там буде легко підніматись й спускатись, — каже Дубовик. — А з цими старими виходами такої можливості нема. Тут треба робити підйомники…».

— Але ж хіба не простіше намалювати «зебру» біля світлофору? — дивується одна з мам, яка щойно з великими труднощами випхала дитячий візок нагору.

— Це ви зараз кажете, що вам потрібні світлофори та переходи, — відповідає замголови РДА. — А от коли через рік ви пересядете на автівку…

— У мене немає автівки…

— Але коли ви пересядете на автівку, то будете потім казати, мовляв, що за ідіоти наставили всюди світлофорів?

Жінки здивовано переглядаються.

«То не для наших людей»

Кінцева зупинка оглядового маршруту — перехрестя вулиці Костянтинівської та Верхнього Валу біля відреставрованого «Будинку купця Новікова». Мешканці звертають увагу посадовців на перехожих, які щохвилини перебігають дорогу на обидві сторони, і наводять цифри — за десять хвилин тут перебігає дорогу до 60 людей. Але і цей аргумент не спрацьовує.

«Так всюди перебігають, — розводить руками “автодорівець”. — Це ж Поділ, тут і приїжджих багато ходить. А подивіться ще, скільки тут напарковано автівок. Нам що, кожного за руку ловити? А от якщо тут зробити переходи, то тут почнеться таке, що ви й уявити не можете…».

— А якщо провести моделювання та розрахунки? — не здається одна з мешканок.

«Які ще розрахунки, якщо я все це неподобство наперед бачу, — обурюється посадовець. — І все життя цим займаюся, кажу вам, що тут все стане. Хоча коли будемо робити реконструкцію Костянтинівської — із заміною трамвайних рейок — можна буде й поставити це питання. Тим більше, на Подолі буде змінюватися вся схема руху, і ще щось робити зараз не на часі. Потім все це можна порахувати та подумати — потрібні тут нові переходи чи ні?».

«А скільки з тих шестидесяти людей, що перебігають дорогу, маломобільних? — знову підтримує його Дубовик. — Ви зважте, що у нас є багато людей, які взагалі не можуть вийти з дому. А тут перебігає в основному молодь, бо їй лінь зайвий раз спуститися…».

Став на їхню сторону й представник поліції:

«Тут буде набагато безпечніше без наземного переходу. Дійсно краще правильно облаштувати підземний перехід. “Зебри” провокуватимуть не тільки пробки, але й водіїв, щоб ті порушували правила. Та й в цивілізованих країнах нема стільки транспорту у центрі міста, а з нашими людьми та культурою водіння ви що зробите?

Пішоходи та водії мають рівні права. Автомобільна дорога — вона для водіїв. Якщо постійно давати пройти пішоходам, вони забиратимуть у водіїв час. Тому пішоходам треба створювати безпечні умови. І в підземному переході — найвищий рівень безпеки, тож треба тиснути на КМДА, щоб вони їх вдосконалювали…».

Всі ці тези йому доводилося мало не викрикувати, адже поруч постійно тарахкотіли вантажівки з будівельними матеріалами. На Подолі продовжується багатоповерхова житлова забудова — і кількість квартир у них значно випереджає кількість паркомісць…  

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 246 днів. За цей час ми опублікували 23263 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button