Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 273 днів. За цей час ми опублікували 23464 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Журналісти проекту «Схеми» виявили, що тендер на визначення підрядника, який будуватиме Шулявську розв’язку, розіграли між двома пов’язаними фірмами, що виводять на одного народного депутата та президента «Укрбуду», Максима Микитася. Він – знайомий мера Києва Віталія Кличка, який неодноразово ставав на захист його проблемних забудов, повідомляє Радіо Свобода.

Максим Микитась. Фото: facebook.com/maxim.mikitas

Орієнтовна початкова вартість будівництва розв’язки на Шулявці становила 600 мільйонів гривень. За словами Кличка, фінальна ціна проекту може сягати півтора мільярда гривень.

На тендер заявки подали чотири компанії. Дві з них відхилили. Одну, «Альтіс-Спецбуд», – через невідповідності у документах; другу, «Мостострой», – через неподання додатків до прикладів попередніх проектів.

При цьому фірма «Спецбуд-Плюс», яка вийшла у фінал, також не мала таких додатків. До того ж журналісти «Схем» стверджують, що в документації, поданій цією фірмою, був документ із відвертими ознаками підробки. Це відгук-рекомендація про успішне виконання ремонту розв’язки поблизу мосту Патона в Києві. У Державному будівельному комбінаті Верховної Ради, який був генпідрядником під час ремонту цієї розв’язки, кажуть, що такий відгук не надавали і вперше чують, що компанія виконувала якісь роботи на Набережному шосе.

«Для того, щоб тендер взагалі міг відбутися, має бути хоча б дві компанії. Тобто одна компанія бере іншу з собою, з якою вони вже трохи домовились, і вони вже вдвох, маючи повний пакет документів кожна, беруть участь в аукціоні», – прокоментував експерт з тендерних закупівель Михайло Невдаха.

Фінальний аукціон щодо тендеру відбувся сьомого червня і тривав 16 хвилин. Остаточна пропозиція «Спецбуд-Плюс» виявилася дорожчою на тисячу гривень. Перемогла фірма «Північно-український будівельний альянс».

«Схеми» знайшли низку доказів пов’язаності Микитася з фірмою-переможцем.

По-перше, офіційним власником компанії «Північно-український будівельний альянс» є помічник Микатася Андрій Якусевич. По-друге, поштова адреса фірми збігається з фактичною адресою компанії «Укрбуд», яку Микитась вказував у своїй власності в декларації за 2017 рік.

По-третє, згідно з фінансовою документацією фірми «Північно-український будівельний альянс», вона лише з початку 2017 року отримала підрядів від «Укрбуду» та компаній дружини Микитася на 1,3 мільярда гривень. Це – близько 60% від усіх фінансових надходжень фірми.

Єдиний конкурент переможця, «Спецбуд-Плюс», з 2017 року отримала понад 1,5 мільярда гривень, тобто 90% усіх надходжень, від фірм, пов’язаних із Микитасем та його дружиною.

«Якщо такі компанії пов’язані, то це вже є антиконкурентні узгоджені дії. Це заборонено законодавством: законом про захист економічної конкуренції та законом про публічні закупівлі», – зауважує Невдаха.

Нагадаємо, у КМДА вирішили реконструювати Шулявський шляхопровід за проектом неповного чотирилисника, розробленого інститутом «Київдормістпроект».

Петиція про врахування у конкурсі проектів альтерналивної розв’язки Віктора Петрука двічі набирала необхідну кількість голосів, але і Київраді її проігнорували.

Вартість альтернативного варіанту, згідно з результатами ТЕО, складає 756,4 млн грн. Петрук вважає, що втрати міста від реалізації неповного чотирилисника складуть, щонайменше 2,5 млрд грн.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button