Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 247 днів. За цей час ми опублікували 23268 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Департамент транспортної інфраструктури КМДА

10 із 12 приватних перевізників Києва звернулися до першого заступника КМДА Миколи Поворозника з офіційним листом, в якому відмовляються інтегруватися до автоматизованої системи оплати проїзду в нинішньому вигляді й вимагають натомість запровадити повноцінну систему єдиного квитка. Документ «Хмарочосу» передало джерело, близьке до міської адміністрації.

Маршрутники критикують електронний квиток у тому вигляді, який зараз запроваджує КМДА. Зокрема, нарікають, що функціонал пропонованої системи не передбачає можливості одноразової сплати за проїзд при поїздці з кількома пересадками. Через це, на думку підписантів, пасажири й надалі розраховуватимуться готівкою.

Також відсутній механізм обліку пільгових пасажирів, проїзд яких має компенсувати місто.

За таких умов вартість проїзду в маршрутках суттєво подорожчає, адже підключення до автоматизованої системи вимагатиме значних витрат, попереджають перевізники.

Власники маршрутів стверджують, що вивчили досвід європейських країн у запровадженні єдиного електронного квитка. Вони вимагають моделі, за якою збір коштів за проїзд у міському транспорті незалежно від його виду і форми власності здійснюватиме саме міська влада. Муніципалітет має сплачувати перевізникам винагороду за фактично виконану транспортну роботу: кількість виконаних за день рейсів, перевезених пасажирів на кілометр тощо.

За наявної моделі маршрутники вимагають обмежити її запровадження лише комунальним транспортом. Інтегруватися вони хочуть лише у таку транспортну систему, за якої вони не будуть перейматися заповнюваністю маршруток, кількістю пільговиків, збором грошей за проїзд, а сфокусуються на виконанні перевезень, які оплачуватиме місто.

Читайте також: Як має працювати е-квиток для громадського транспорту в Києві? 

Звернення підписали керівники компаній «Союз-Авто», «Кийтранс-2005», «Універсал-Транс», «АВЕН-ЄЗЄР», «Транс Групп», «Базальт», «Тандем», «Парк», «Д-М Київтранс» та «Радонь».

Вони підкреслили, що їхні підприємства обслуговують 112 автобусних маршрутів, рухомий склад яких складає 88% від усіх маршруток Києва.

Інфографіка: Дем’ян Данилюк / Facebook

Нагадаємо, електронний квиток запустили у тестовому режимі першого листопада. Система передбачає встановлення валідаторів у комунальному транспорті та можливість безготівкового розрахунку. Передбачається ввести картку за зразком картки метро, на яку можна зараховувати поїздки зі знижкою відповідно до їх кількості. Сама картка коштуватиме близько 40 грн. Йдеться лише про наземний транспорт – київський метрополітен поки що не включено до системи – у метро теж потрібно встановити спеціальні валідатори нового зразка. Зараз вони є тільки на станції «Кловська». Станом на 27 листопада 2018 року система практично не функціонує.

У листопаді у КМДА презентували проект Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури на 2019-2023 роки, яка передбачає запровадження повноцінного єдиного квитка з широким набором тарифів.

Частка субсидування міського транспорту в містах Польщі. Інфографіка: Дем’ян Данилюк / Facebook

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button