2018 рік назвали роком скептицизму до smart city. Чому?
Пропозиції технологічних компаній не завжди здатні осягнути всі соціальні інтереси — і вони не мають цього робити.
Пропозиції технологічних компаній не завжди здатні осягнути всі соціальні інтереси — і вони не мають цього робити.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 298 днів. За цей час ми опублікували 26304 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
У 2018 році технологічні компанії-гіганти на кшталт Google, Facebook чи Uber, беручись за облаштування простору та анонсуючи поліпшення міського життя, не завжди враховували інтереси громадськості. Як повідомляє Citylab, соціальні ініціативи цих компаній сприймаються у містах зі скепсисом.
Аварія в Аризоні, під час якої зіткнення самокерованої автівки Uber з пішоходом призвело до смерті останнього, була спричинена збоєм у роботі штучного інтелекту системи. Це продемонструвало небезпеку від автоматизованого керування так само, як і від ручного. У Citylab вважають, що Uber додає проблем на дорогах. З виходом компанії на ринок з’явився попит на пересування містом приватними пасажирськими автомобілями, що ускладнює трафік на дорогах та призводить до зростання викидів у повітря. Поки що пропозиції компанії несумісні з ідеєю сталої мобільності.
Як антиприклад спрощення міського життя у виданні наводять іще один проект 2018 року — концепцію району Sidewalk Labs у Торонто від компанії Alphabet, яка володіє Google. Суть проекту Sidewalk Labs наступна – цей інноваційний район має вирішити проблеми зростання міст завдяки автоматизації міських процесів, і збір даних у єдине data-ядро є основоположним у цій концепції.Так, завдяки автоматизації та збору даних, район Sidewalk Labs передбачає надання дешевших комунальних послуг, розумне та більш доступне житло, самокерований громадський транспорт і покращення міських сервісів на основі збереження даних в єдиному ядрі.
Sidewalk Labs заручився партнерством з неприбутковим урядовим агентством з розвитку, на сервер якого мали надходити дані смарт-району. За задумом, дані мали зберігатися у публічному та прозорому ядрі. Однак невідомо, хто зрештою володітиме даними і як ними користуватиметься. Також невирішеним є питання про те, чи можуть ці дані бути продані. Тож мешканці Торонто, за наявності цих невирішених питань, поступово відмовляються від участі в реалізації проекту Google. Зокрема, урбан-активістка Б’янка Уайлі стверджує, що місто не можна перетворювати на бізнес.
Як зазначають у Citylab, технологічні компанії не повинні враховувати всі соціальні інтереси громадськості, оскільки бізнесом керує акціонерний, а не альтруїстичний мотив. Однак разом з тим видання зазначає, що містам треба поводитись обачно, погоджуючись на впровадження технологічних ініціатив.
Читайте також: У КМДА презентували проект розвитку транспорту Києва до 2023 року: стала мобільність і відмова від автомобілів
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті