Велоспільнота Києва вийшла під КМДА з «лежачим» мітингом. Навіщо?
Киян не влаштовує саботаж розвитку велоінфраструктури міста.
Киян не влаштовує саботаж розвитку велоінфраструктури міста.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Сьогодні, 14 березня, під КМДА відбувся «лежачий» мітинг» київських велосипедистів. Приводом стала смерть велосипедиста Діаса Мужева: автівка збила його на велосипедній доріжці, а через 12 днів від тяжких травм киянин помер у лікарні.
ДТП сталася на вулиці Бажана, – це одна з вулиць, де для «теплого» сезону КМДА збільшила ліміт швидкості з 50 до 80 км/год. Під час акції велосипедисти вимагали наступних дій:
– створення велоінфраструктури — оголошення тендерів на всі сім веломаршрутів, для проектування яких виділила гроші Київрада;
– зниження швидкості до 50 км/год у Києві;
– убезпечення ділянок з ДТП: звужeння смуг, встановлення освітлeння і дeлініаторів, які захищають смуги громадського транспорту від паркування.
«Якщо вони «переступають» нас у метушні своїх справ, то нехай спробують це зробити фізично, дорогою на засідання Київради», – йшлося про подію на Bike&me.
В Департаменті трансопртної інфраструктури досі не оголошено конкурс на посаду керівника, хоча з моменту звільнення попереднього пройшло вже три місяці. Велосектор ДТІ має дві штатні посади, оклад яких становить 4800 гривень.
Як пояснює киянин Сергій Пасюта, закладених цьогоріч коштів на розвиток інфраструктури забракне вже на стадії проектування веломаршрутів. 700 тисяч гривень передбачені на проектування маршрутів Виноградар–Центр, Воскресенка–Московський міст–Центр, Куренівка–Центр, Лісовий масив–Центр, Оболонь–Поділ–Центр, Солом’янка–Центр, Поштова площа–міст Патона. Проте жоден з них ще не має і тендера.
«Тендери на проектування цих веломаршрутів планувалося провести ще минулого року, але досі жоден тендер не завершився. Їх відкладають або скасовують. Жоден з запланованих веломаршрутів цього року не встигнуть побудувати. Максимум, на що можна сподіватися — поява велодоріжок на окремих вулицях, на яких зараз відбувається реконструкція», – розповідає Пасюта.
Киянин припускає, що 14 березня через процедурні порушення Міську цільову програму з транспорту до 2023 року в Київраді так і не підтримають.
«Складається враження, що чиновники цілеспрямовано не хочуть розвивати велосипедну інфраструктуру. Всі їхні дії на це вказують», – пояснюють у Bike&me.
Зазначимо, у 2018 році у ДТП в Києві загинули 140 людей: 81 пішохід, 26 пасажирів авто і 33 водії. Сталося також 64 наїзди на велосипедистів.
8 лютого 2018 року Київрада ухвалила велоконцепцію, яка містить всю необхідну інформацію для створення велосипедної інфраструктури в Києві, зокрема карти веломережі з визначеною черговістю веломаршрутів. Велоконцепцію розробили на виконання Стратегії Києва 2025, яка ставить за мету збільшити частку велосипедних поїздок з 0,25% до 5% у 2025 році. Це означає, що місто має створити умови, за яких щодня на вулицях Києва велосипедом будуть пересуватись від 160 до 200 тисяч людей.
Нагадаємо, у 2018 році кількість велосипедистів у Києві зросла на 40%.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті