Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 279 днів. За цей час ми опублікували 23504 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: dezeen.com

У столиці Фінляндії Гельсінкі почали курсувати безпілотні автобуси Gacha, які функціонують за будь-яких погодних умов, повідомляє Dezeen.

Автобуси розроблено японською компанією Muji, яка відповідала за дизайн, та фінською Sensible 4, що відповідала за безпілотну технологію.

Розробники стверджують, що це перший у світі безпілотний автобус, який може їздити під час сильної зливи, туману і снігопаду. Більшість беспілотних транспортних засобів потребують гарних погодних умов та хороших доріг із чіткою розміткою. Щодо Gacha, то вони успішно пройшли випробування під час зимової негоди в Лапландії, запевняють розробники.

Автобус курсуватиме на замовлення. Пасажири зможуть зробити виклик за допомогою мобільного застосунку. (Подібну систему з муніципальниими маршрутками за викликом планують запровадити в Німеччині).

Робобуси також зможуть враховувати актуальний рух іншого транспорту та зважувати ситуацію, щоб обрати оптимальний маршрут.

Оскільки в автобусі відсутнє місце водія, він не має «переду» і «заду», тож може їздити в обидва боки без розвороту. Це також забезпечує більше простору для пасажирів. Пасажирські місця розташовано по периметру.

Функцію фар і габаритних ліхтарів виконує LED-стрічка навколо корпусу автобуса. На ній також висвічується необхідна інформація.

Першу тестову поїздку автобус Gacha здійсив з восьмого березня у Гельсінкі. Спершу роботизований автобус повноцінно вийде на маршрут громадського транспорту в місті Еспоо, а трохи пізніше у Вантаа, Гямеенлінна та власне Гельсінкі.

До 2021 року сподіваються наростити рухомий склад, аби такі автоматизовані автобуси були частиною мережі муніципального транспорту. Передусім їх планують використувувати на околицях та в регіонах, де живе мало людей і бракує громадського транспорту.

Нагадаємо, перший безпілотний автобус, якому дозволили здійснювати пасажирські перевезення на дорогах, запустили в Нідерландах в 2016 році.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button