Uber запустив послугу Shuttle. Сервіс вже звинувачують в незаконності та забрудненні повітря
Сьогодні послугою можна скористатися також у Каїрі (Єгипет) та Монтерреї (Мексика).
Сьогодні послугою можна скористатися також у Каїрі (Єгипет) та Монтерреї (Мексика).
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Поїздки на мікроавтобусах від Uber будуть дешевшим ніж у таксі, проте більш комфортними, ніж у громадському транспорті, кажуть в компанії. Проте в бік нового сервісу лунає багато конструктивної критики. Для пілотного запуску обрали два маршрути: Виноградар – Шевченківський та Дарниця – Либідська.
Для того, щоб замовити місце в Uber Shuttle потрібно перейти в додаток, зазначити власне місцезнаходження та пункт призначення. Якщо один із доступних маршрутів проходить в радіусі кілометра від цих точок, опція Shuttle з’явиться у переліку доступних. Додаток також підкаже, як пройти до місця посадки.
Мікроавтобуси курсуватимуть з понеділка по п’ятницю із сьомої ранку до дев’ятої вечора. Інтервал руху – 15 хвилин. Вартість поїздки становитиме від 15 до 30 гривень залежно від відстані. Розрахуватися можна у додатку або готівкою у водія. Як і у випадку з таксі, користувачі можуть відстежувати свої переміщення у додатку та оцінити роботу водія.
Для послуги Shuttle використовують зокрема мікроавтобуси компанії Mercedes-Benz. Вони розраховані на 19 пасажирів, кожне сидіння обладнане паском безпеки. Наразі є можливість забронювати місце лише для одного пасажира з одного акаунта.
Переглянути усі зупинки та маршрути можна у спеціальному підрозділі головного меню додатку. Там також відображаються маршрути, що можуть з’явитися, якщо пілотний проект виявиться вдалим. Зокрема, у планах шатли з Солом’янки, Троєщини та Позняків до центру міста.
Презентувати нову послугу до столиці приїхав регіональний директор Uber по Великобританії, Північній та Східній Європі Джеймі Хейвуд. За його словами, сервіс повинен стати альтернативою автівкам у місті. «Ми прагнемо зменшити потребу людей у власному автомобілі. Менше автівок – це менше викидів, заторів, менше місця, виділеного для паркування». У березні Uber також запустив послугу Green: тут можна замовити таксі-електромобіль.
На офіційну презентацію Shuttle у Києві прийшли також мер міста Віталій Кличко та міністр інфраструктури Володимир Омелян. Міністр висловив гордість стосовно того, що нова ініціатива Uber стартує саме в Києві. «Це логічно, адже Київ – це відкрите та прогресивне місто», – зазначив він та наголосив на важливості дотримання правил ліцензування подібних послуг.
Мер міста також був радий впровадженню нового сервісу. «Я роблю все для того, щоб залучати нові технології, що роблять життя в столиці більш комфортним», – запевнив він. Крім того, Кличко зазначив, що у місті працюють над зменшенням кількості автівок, особливо у центрі: будують велодоріжки, перехоплюючі паркінги, запроваджують контроль за дотриманням правил паркування. Щоправда, поширення жодна ініціатива з перелічених мером досі не набрала. В центрі є лише 250 метрів велодоріжки на вулиці Леонтовича, а нові інспектори з паркування можуть лише зробити попередження водію незаконно припаркованого авто.
Віталій Кличко також поцікавився у представників Uber, коли можна чекати запуску сервісів з велосипедами та скутерами у столиці. «Ми зможемо запустити ці послуги, коли ви забезпечите безпечні шляхи для велосипедистів», – зазначив Джеймі Хейвуд. Чому кур’єри сервісу Uber Eats можуть працювати без цих безпечних шляхів для велосипедистів, він не уточнив.
Разом з тим, не всі поділяють оптимізм мера та міністра інфраструктури з приводу Uber Shuttle. Зокрема, урбаніст Ігор Тищенко вважає, що шатли стануть ще однією групою дизельних маршруток у місті і будуть конкурувати не з приватними авто, як сподіваються в Uber, а з громадським транспортом. «В Цюриху, Празі, Берліні чи Будапешті найкращим міським транспортом, після пішої ходи і велосипеда, вважають трамваї з зеленими світлофорами на шляху чи тролейбуси на виділених лініях. … А в супер багатому чотиримільйонному Києві пік інновацій в сфері мобільності – дизельні мікроавтобуси».
Крім того, можуть виникнути питання щодо законності роботи сервісу. У коментарі ресурсу «Автогік» колишній заступник міністра транспорту 2014-2015 років Олександр Кава зазначає, що маршрути регулярних перевезень повинні бути узгодженні з КМДА. Станом на 10 травня, у департаменті транспорту КМДА виданню повідомили, що Uber не звертався до них за таким дозволом.
Юридична сторона питання великою мірою залежить від позиціювання сервісу: Uber залишається посередником між водіями та пасажирами чи виступає як повноцінний перевізник. «В першому випадку цікаво, як Uber буде підходити до підбору партнерів: чи будуть вони перевіряти наявність ліцензій та дозволу виходити на той чи інший маршрут», – зазначає у коментарі «Автогіку» В`ячеслав Дідковський, перший заступник голови Державної служби України з транспортної безпеки.
Зауважимо, що Київ став першим містом у Європі та третім у світі, де запустили сервіс Shuttle. Сьогодні послугою можна скористатися також у Каїрі (Єгипет) та Монтерреї (Мексика). Обидва міста відомі своєю економічною нерівністю.
Читайте також: Чи реально виконати програму розвитку транспорту Києва на 77 мільярдів? Відповідають експерти
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті