Представник «Київпастрансу» анонсував погодинну оплату в транспорті замість оплати за кожну поїздку
Під час телеефіру транспортні експерти обговорили ситуацію з громадським транспортом в Києві.
Під час телеефіру транспортні експерти обговорили ситуацію з громадським транспортом в Києві.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24971 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Обіг готівки у маршрутних таксі в Києві щорічно складає близько 2 млрд грн. Про це повідомив транспортний експерт, директор компанії «А+С Україна» Дмитро Беспалов в ефірі каналу «Еспресо TV».
«Особливістю цього ринку є те, що він повністю готівковий і його важко проконтролювати. Крім того, він дуже стійкий до змін», – пояснює експерт.
Вихід з цієї ситуації Беспалов бачить в переході міста до закупівлі послуг перевізників – перевізник купує і обслуговує рухомий склад, а місто збирає кошти на маршруті та платить йому за обслуговування маршруту, а не за пасажирів.
«Наразі місто роздає перевізникам маршрути. Є “жирні” маршрути, де багато пасажирів, є “пісні” маршрути, де пасажирів менше. Але це не правильна структура. Місто має платити перевізникам за транспортну послугу, незалежно від маршруту. Тоді у перевізника будуть підписані договори з містом на тривалий час. Це дозволить перевізнику піти в банк і взяти в лізинг необхідний рухомий склад хорошої якості», – пояснює він.
Результатом цього, на думку Беспалова, стане зменшення кількості маршрутних таксі у нинішньому вигляді на вулицях Києва, а їм на зміни прийдуть нові комфортабельні автобуси.
В.о. директора з транспорту КП «Київпастранс» Сергій Литвинов запевнив, що місто вже рухається до відмови від маршруток. За його словами, це питання нині активно обговорюється в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА.
«Вже за рік-два місто перейде остаточно на електронний квиток. У листопаді закінчується тестовий режим. Після цього ми можемо запустити його не лише в комунальному транспорті, а і для приватних перевізників. Це вигідно усім учасникам ринку, адже завдяки цьому ми знаємо, скільки людей скористалися транспортом і скільки потрібно заплатити перевізнику», – пояснює він.
При цьому за словами директора з транспорту «Київпастрансу», після запровадження електронного квитка, місто планує перейти від разової оплати проїзду до часової оплати.
«Очікується, що вже скоро за проїзд можна буде заплатити на годину, дві, п’ять, а не за кожну поїздку окремо. Це означає, що вам не потрібно буде окремо купувати жетон у метро та квиток у тролейбусі, як в Європі», – пояснює Литвинов.
За словами Сергія Литвинова, місту потрібно 500 одиниць рухомого складу, щоб подолати проблеми з транспортом у столиці.
«На сьогодні рівень зношеності комунального транспорту складає в середньому 70-75%. При цьому трамваї зношені на 80%, дещо менше автобуси – на 75%», – стверджує він.
Тому у 2019-2020 році місто планує витратити 1,3 млрд грн на закупівлю трамваїв, ще 700 млн грн на закупівлю тролейбусів, а також залучити понад 100 млн євро кредитів та грантів від ЄС на оновлення транспортної інфраструктури та рухомого складу.
При цьому Дмитро Беспалов наголошує, що навіть за умов повного оновлення рухомого складу «Київпастрансу», необхідно залишити приватних перевізників на ринку.
«Завдяки “приватникам” комунальне підприємство може розвиватись. Це надасть необхідної динаміки ринку перевезень у столиці. У нас хибне розуміння Європи – там теж є приватні перевізники, не лише муніципальні. Вони конкурують між собою і це дозволяє підтримувати якість послуг на високому рівні», – пояснив він.
З ним погоджується в Сергій Литвинов. «Ми вже нині конкуруємо з приватними перевізниками і з метро на деяких маршрутах. Це зокрема автобуси №114 та №118, тролейбуси №5 та №7, швидкісні трамваї №1 та №3. Сподіваюсь, що з часом кількість цих маршрутів буде зростати», – запевнив він. При цьому автобус №114 їздить на Троєщину, де метро немає, а швидкісні трамваї №1 та №3 – на Борщагівку, де також немає метро. Проте є проект трамваю в центр, який подовжує гілку швидкісного трамваю до станції метро «Палац спорту».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті