Що відбувається з кінотеатром «Київ»? Позиції сторін та вимоги активістів
Нового орендаря підозрюють у прагненні комерціалізувати діяльність кінотеатру.
Нового орендаря підозрюють у прагненні комерціалізувати діяльність кінотеатру.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Вранці 11 червня активісти провели під стінами КМДА мітинг на захист кінотеатру «Київ» і склали список вимог до мера Віталія Кличка.
У зверненні активісти припускають, що новий орендар кінотеатру, компанія «Сінема Центр», підвищить вартість квитків і знизить частку некомерційного кіно, щоб компенсувати високу орендну ставку – 2,1 мільйона гривень на місяць.
Протестувальники вимагають від КМДА перевірити доцільність розірвання договору з попереднім орендарем, ТОВ «Культурний центр “Кінотеатр Київ”».
Також вважають, що потрібно призупинити договір оренди з «Сінема Центр» до рішення суду: Культурний центр наразі судиться з Департаментом комунальної власності за ненадання першочергового права у продовженні оренди. Засідання призначено на 18 червня.
Активісти також вимагають провести відкритий конкурс концепцій – на противагу конкурсу за пропозицією найвищої вартості оренди.
Наразі у конфлікті навколо кінотеатру «Київ» суперечки точаться навколо трьох проблемних питань.
Поштовхом до масових акцій протесту стало блокування будівлі кінотеатру Муніципальною охороною за присутності поліцейських в п’ятницю, сьомого червня. Принаймні до одного активіста застосували силу. «Київ» було закрито, а кінопокази скасовано на невизначений час. Фестиваль швейцарського кіно довелося перенести в кінотеатр «Жовтень». Того ж вечора сотні містян перекрили частину вулиці Велика Васильківська, протестуючи проти дій КМДА.
Орендар ТОВ «Культурний центр “Кінотеатр Київ”» назвав те, що відбувається, рейдерським захопленням, а КМДА – інвентаризацією.
«Офіційна інвентаризація кінотеатру відбулася у грудні 2018 року представниками КП “Київкінофільм”, Департаментом комунальної власності спільно з адміністрацією кінотеатру. За її результатами усе комунальне майно, що утримувалося на балансі кінотеатру з 1999 року, було списане. Наразі все, що знаходиться у кінотеатрі, є власністю ТОВ «Культурний центр “Кінотеатр Київ”». Це означає, що комунальної власності, окрім власне стін, у кінотеатрі немає», – йдеться у заяві «Культурного центру».
Директорка з маркетингу «Сінема Центр» Альона Ніцко заявила, що в цьому конфлікті компанія є третьою стороною, а не учасником.
«Ми чекаємо більше місяця, коли зможемо почати аудит приміщення. «Сінема Центр» вже заплатив за договором оренди за два місяці. Ця сума дорівнює майже семирічній платні попереднього орендаря», – заявила вона, додавши, що суборендарі площ кінотеатру – піцерія Mister Cat, клуб «Ваулт» та бар «Паровоз» – залишаються у приміщеннях незаконно.
«Культурний центр» натомість стверджує, що «Сінема Центр» є одним із трьох учасників засідання, яке відбудеться у Господарському суді 18 червня.
Денис Іванов, керівник кінокомпанії «Артхаус Трафік», яка проводила в кінотеатрі «Київ» до 10 фестивалів на рік, засудив методи зміни керівництва кінотеатру – «з силовим захопленням будівлі та побиттям активістів охоронною фірмою».
Іванов також вважає, що кінотеатр «Київ» слід розглядати у першу чергу як культурний центр, а не «7000 квадратних метрів у центрі столиці». За його словами, під час проведення конкурсу КМДА не залучила до розробки вимог до орендаря нікого з менеджерів фестивалів, продюсерів, кінематографістів тощо.
Співзасновник кінофестивалю 86 Ілля Гладштейн висловив сумнів у тому, що новий орендар зможе виплачувати два мільйони гривень орендної ставки, зберігши при цьому некомерційний репертуар кінотеатру.
«Працюючи в кіноіндустрії, я можу відповісти на це питання: це неможливо. Прокатую нішеве кіно у кінотеатрах з 2014 року. Більшість нішевих релізів розписує до 10 кінотеатрів, а касу приносять один-два. І «Київ» – серед них. Переформатування таких майданчиків на комерційні мультиплекси витіснить із ринку все європейське, незалежне, документальне, фестивальне кіно. Такі майданчики функціонують усупереч ринку і повинні оберігатися від нього державою й містом. Фіксований відсоток від валової виручки – нормальний метод нарахування орендної плати, а конкурувати претенденти на керування такими майданчиками повинні не за запропонованою сумою, а за концепцією розвитку та репертуарною політикою», – заявив він.
За умовами договору з КМДА, 30% загального репертуару прокату має становити українське кіно. Орендар також має продовжити співпрацю з фестивалями «Молодість», DocuDays, КРОК, Одеським міжнародним кінофестивалем тощо, а також продовжувати покази артхаусного кіно.
У квітні Ніцко в інтерв’ю заявляла, що «Сінема Центр» комерційно «не витягне» кінотеатр «Київ» у тому вигляді, який є.
«Не варто нікого обманювати, що ми робитимемо виключно арт-хаусний кінотеатр. Ні. Показуватимемо й голлівудські фільми… Наше амбіційне завдання – органічно поєднати творчу та комерційну складові кінотеатру», – сказала представниця нового орендаря.
Зокрема, саме тому компанія планує провести реконструкцію будівлі.
Один із власників «Сінема Центр» Борис Фуксман заявляв, що у кінотеатрі планують відкрити чотири додаткових зали. Зараз там діють три.
«Мало кому відомо, що спершу у цьому приміщенні було більше зал. Кінотеатр під час будівництва був розрахований на 1200 місць», – зазначає Ніцко.
Та за її словами, поки новий орендар не був допущений у будівлю, жодних конкретних планів щодо реконструкції компанія не має.
«Є багато ідей: від музею і магазину до музичної зали і кінотеки. Якщо зберігати кінотеатр “Київ” у тому вигляді, який є,… комерційно він буде збитковим», – казала директорка з маркетингу.
В інтерв’ю Ніцко також повідомляла, що значну роль в участі «Сінема Центру» в конкурсі на оренду «Києва» зіграв особистий інтерес Бориса Фуксмана.
Кінооператор Микола Базаркін, якого, власне, й побила Муніципальна охорона сьомого червня, зазначає, що «Сінема Центр» було засновано панамським офшором. Власниками компанії є двоюрідні брати Олександр Роднянський та Борис Фуксман, а також Міхаель Шліхт, російський прокатник і продюсер фільмів «Сталінград», «Батальон», «Спасибо, что живой».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті