Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23464 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Громадський простір на вулиці Ауреа в Сан-Паулу, Бразилія. Фото: Urb-i

Бразильський колектив Urb-i створив підбірку найбільш вражаючих трансформацій публічних просторів у різних містах світу, використавши зображення Google Street View.

Бразильські урбаністи збирають зображення з 2015 року й наразі колеція налічує понад три тисячі прикладів.

Зображення демонструють, як міста позбуваються автомобілецентризму, перетворюючи парковки на парки і сквери, а автомагістралі – на жвавий пішохідний простір. Часом для перевтілення вулиці буває достатньо просто розширити тротуар.

«Хмарочос» відібрав 20 прикладів, які показують стан справ «до» і «після».

Площа Ференцека у Будапешті. Угорщина. Після того, як тут прибрали непривітні стіни, вулиця помітно оживилася. Відсутність бордюрів між тротуаром і проїжджою частиною робить простір затишним і безбар’єрним // Urb-i, Google Street View

«Для пішохода додаткові один-два метри тротуару значать дуже багато», – цитує Urb-i Business Insider.

П’яцца Рома у Модені, Італія. За кілька років парковка перетворилася на пішохідну площу // Urb-i, Google Street View

Міст у районі Кванджингу в Сеулі, Південна Корея: тут прибрали кілька смуг руху та облаштували широкі тротуари // Urb-i, Google Street View

Амстердамстрат в Антверпені, Бельгія. Тут витіснили автомобілі, віддавши простір пішоходам і велосипедистам. Тепер на вулиці з’явилося значно більше зелені та літніх терас кафе // Urb-i, Google Street View

«Добре спроєктований публічний простір працює як місце соціалізації, а не лише шлях із точки А в точку Б», – пояснюють Urb-i.

Ще один приклад із Антверпена демонструє реорганізацію великої автомобільної площі Лонденстрат // Urb-i, Google Street View

Вуличні меблі зробили більш затишною велику площу на Гансворт-стріт у Нью-Йорку, США // Urb-i, Google Street View

Пішоходизація Vester Voldgade у Копенгагені, Данія. Декор на тротуарній плитці покликаний урізноманітнити широку вулицю // Urb-i, Google Street View

До реконструкції вулиця у місті Сан-Луїс-Потосі, Мексика, більше нагадувала нетрі. Проїжджу частину суттєво звузили, тротуари розширили, паркування впорядкували за допомогою кишень. Велику роль у перевтіленні відіграло озеленення // Urb-i, Google Street View

Такий вигляд більше пасує провулку, названому на честь Ван Гога, Лондон, Велика Британія. Знаки забороняють проїзд і стоянку автомобілів // Urb-i, Google Street View

У Мадриді, Іспанія, площу Санта Барбари зробили пішохідною. Різне мощення робить її цікавішою // Urb-i, Google Street View

Одна з центральних вулиць Мадрида Кальє-Пресіадос. Раніше тут були завузькі тротуари, де не було можливості розташувати літні тераси. Тепер перші поверхи стали активнішими, і можна припустити, що від цього виграли місцеві бізнеси // Urb-i, Google Street View

Цей приклад показує, як можна оживити непривітну вулицю з глухими фасадами та практично відсутніми тротуарами. Район Ніхонбасі-Муроматі у Токіо, Японія // Urb-i, Google Street View

Проспект Едгара Кіне в Бухаресті, Румунія, перестав виглядати як парковка // Urb-i, Google Street View

Ще один приклад із Бухареста – деавтомобілізація бульвару Йона Братіану, завдяки якій він менше схожий на Київ // Urb-i, Google Street View

Приклад Юніверсіті-стріт, Сіетл, США, показує, що занадто великі простори потребують зонування  // Urb-i, Google Street View

У Москві, РФ, вулицю Кузнєцкій мост зробили пішохідною. Також на фото видно упорядкування тераси кафе, яка раніше загороджувала весь тротуар  // Urb-i, Google Street View

Автомобільну вулицю Женераль Броссе у Ліоні, Франція, перетворили на пішохідну алею. При цьому сусідню вулицю звузили // Urb-i, Google Street View

Енні Еллі у Сан-Франциско, США, демонструє, наскільки жвавіше вирує життя на вулиці, якщо прибрати автомобілі й утворити громадський простір // Urb-i, Google Street View

Реконструкція набережної в Сеулі, Південна Корея // Urb-i, Google Street View

Велосипеди замість автомобілів на Regnbuepladsen, Копенгаген, Данія // Urb-i, Google Street View

Дивіться також, як реконструювали пішохідну вулицю в центрі Житомира.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button