Як поводитись з електросамокатами в місті, аби поліпшити якість повітря? Пояснює експертка
Американська експертка дослідила поводження з електросамокатами на виробництві й у місті та розповіла, як покращити систему.
Американська експертка дослідила поводження з електросамокатами на виробництві й у місті та розповіла, як покращити систему.
Фото: Bird / Facebook
Проїзд електросамокатомами не поліпшує стан довкілля у місті, поки їхня кількість не досягає певного рівня. Про це для видання Fast Company розповідає професорка з проєктування довкілля Джеремія Джонсон. Дослідження проводили у штаті Північна Кароліна.
Щоб розібратися, який екологічний слід залишає один електросамокат з шеринг-сервісу, Джеремія зі студентами дослідила його елементи. Один електроскутер містить: шість кілограмів алюмінію, кілограмовий літій-іонний акумулятор, електричний двигун та безліч пластикових дрібних елементів. Ці елементи забруднюють довкілля на етапах добування руди в шахті та безпосереднього виготовлення.
Читайте також: Насправді біопластик, електромобілі та веганська дієта не врятують планету. Пояснюємо, чому
Стверджують, що негативні наслідки від виробництва електросамоката в розрахунку на милю пересування вдвічі перевищують користь від їзди на ньому. Вплив збільшується через недосконалість роботи шейринг-мереж у містах: по-перше, електросамокати збирають щодня декілька автомобілів (такі заїзди становлять 40% від екологічного сліду електросамоката); по-друге, самокати вивозять на непотрібну підзарядку – група Джонсон виявила, що принаймні в одному районі один з шести скутерів наприкінця дня заряджений на 95%.
Читайте також: Жителі двох міст в Каліфорнії обурені навалою електросамокатів
Також Джонсон спирається на дослідження у місті Портленд, яке показує, що послугами оренди електросамокатів користується максимум третина мешканців. Ці люди не завжди відмовляються від поїздок автомобілем і створюють додаткові викиди через заміну електросамокатом подорожі на громадському транспорті, велосипеді чи пішки. За такого співвідношення електросамокати не компенсують екологічний слід, а лише посилюють його. Однак якщо електросамокатами користуватимуться дві третини містян, то у дослідників з’явиться привід розраховувати на зменшення автомобільного екологічного сліду через зменшення кількості поїздок на автівці.
Наприкінці додають, що і мережу електросамокатів можна зробити більш сталою. Зокрема, виробникам радять розробляти витриваліші моделі, логістам – забирати самокати на більш оптимізованих автівках, а містам – дозволити автівкам забирати самокати лише коли вони потребуватимуть підзарядки.
Читайте також: Сервіси оренди транспорту – майбутнє міст чи тимчасові іграшки?
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті