План із закриття для автомобілів половини Барселони запобіжить 667 смертям щороку
Найбільшу користь принесе зменшення забруднення повітря.
Найбільшу користь принесе зменшення забруднення повітря.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Повне втілення у Барселоні радикальної стратегії «суперкварталів» може запобігти 667 смертям щороку. Про це йдеться у дослідженні Барселонського інституту глобального здоров’я, повідомляє Guardian Cities.
Суперквартали (superilles) – квартали, в яких рух транспорту знижено практично до нуля. Цей план почали втілювати у 2017 році, почавши з району Поблену. Від початку передбачалося, що таких суперкварталів буде 503 – це 60% усіх вулиць міста. Наразі у Барселоні утворено шість суперкварталів, закритих всередині для приватного транспорту.
Спершу ініціатива наштовхнулася на незадоволення власників автомобілів. Закидали, що перекриття руху негативно відіб’ється на місцевих бізнесах. Та зрештою з того часу в Поблену кількість бізнесів збільшилася на 30%.
Наразі місцеві мешканці переважно позитивно сприймають звільнення вулиць від автомобілів, оскільки рівень оксиду азоту в повітрі столиці Каталонії зазвичай перевищує допустиму норму.
У новому дослідженні зазначено, що утворення 500 суперкварталів знизить вміст оксиду азоту на 24%. Разом з цим очікувана середня тривалість життя барселонців збільшиться на 200 днів, що зекономить місту 1,7 мільйона євро на рік.
Найбільшу користь принесе зменшення забруднення повітря – це допоможе запобігти 291 передчасній смерті на рік. Зниження шуму та ефектів «міського теплового острова» збереже ще 280 життів.
У Барселоні також побільшає дерев. Завдяки цьому лише в одному районі Ашямпла щороку 60 людей не помиратимуть передчасно.
За прогнозами, кількість поїздок приватним транспортом зменшиться з 1,2 мільйона до 230 тисяч на тиждень.
Автори дослідження підкреслюють, що використана ними методологія має певні обмеження, і результати слід сприймати з застереженнями. Проте вважають, що поза конкретними цифрами, дослідження доводить значний вплив міського планування на здоров’я містян.
«Нам негайно потрібна зміна парадигми від автомобілецентричної моделі до людиноцентричної», – вважає Наталі Мюллер, керівниця дослідження.
Читайте також: Туристичний бум забруднює Лісабон сильніше, ніж автомобілі
Нагадаємо, в Парижі з забрудненням повітря та ефектами кліматичних змін планують боротися, висаджуючи «міські ліси» біля історичних пам’яток.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті