«Чесно»: Uber Shuttle працює як маршрутне таксі, але без ліцензій на перевезення
Під час експерименту водій Uber Shuttle порушив правила дорожнього руху та не мав прав категорії D1.
Під час експерименту водій Uber Shuttle порушив правила дорожнього руху та не мав прав категорії D1.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
За п’ять місяців роботи сервіс Shuttle райдшерингової компанії Uber запустив дев’ять маршрутів у Києві. Мікроавтобуси курсують кожні 15 хвилин з 7:00 до 21:00. У КМДА стверджують, що вони частково дублюють маршрути громадського транспорту.
При цьому станом на вересень Uber Shuttle не мав ліцензій і дозволів на регулярні пасажирські перевезення. Про це йдеться в дослідженні громадського руху «Чесно», оприлюдненому на Економічній правді.
Так, Укртрансбезпека повідомила, що перевізник не отримував ліцензію на перевезення пасажирів, а співробітники відомства навіть склали на водіїв Uber Shuttle кілька адміністративних протоколів щодо відсудності дозволів.
Департамент транспортної інфраструктури КМДА також надав інформацію про відсутність будь-яких дозвільних документів.
Крім того, журналісти «Чесно» разом із патрульною поліцією взяли участь в експерименті на запрошення КМДА. Так, один із журналістів замовив проїзд від Контрактової площі до вулиці Хрещатик. Така поїздка коштує 15 гривень. Мобільний застосунок показав місце зупинки на пішохідному переході, де водій і підібрав пасажира.
За сто метрів його зупинили патрульні за зупинку в забороненому місці. Вони також виявили, що водій не мав при собі водійського посвідчення категорії D1. Водій запевняв, що документи і дозволи зараз підвезуть, але ніхто не приїхав і автомобіль забрали на штрафмайданчик.
Дивіться також: Водій Uber Shuttle висаджує пасажирів посеред перехрестя
«Вони не брали участі в конкурсах на маршрути. Вони не повинні їздити міськими маршрутами, не повинні зупинятися на зупинках комунального транспорту. Основна проблема, яку я їм озвучив – це якраз ігнорування конкурсів, адже це дає їм конкурентні переваги над іншими перевізниками. Хоча вони надають послугу, якій за якістю немає рівних сьогодні, та в абсолютно іншому ціновому діапазоні», – коментує колишній заступник голови КМДА з питань транспорту Дмитро Давтян.
Також у «Чесно» підозрюють, що водії Uber Shuttle працюють понаднормово. Законодавство забороняє працювати водіям понад 40 годин на тиждень.
Умови роботи оголошують численні партнери Uber – організації, які за певний відсоток підключають водіїв до системи. Наприклад, компанія Uberlin запрошувала водіїв працювати за графіком 7:00-21:00 з понеділка до п’ятниці.
До речі, цей же партнер торік привітав таксистів 500 літрами пива.
«Чесно» звернувся до Державної служби України з питань праці з проханням перевірити робочий час водіїв Uber Shuttle.
Принаймні відомо, що наднормова робота водіїв Uber є поширеною проблемою в інших містах.
Райдшеринговий формат Uber дозволяє уникати ліцензування як сервісу таксі. Та в деяких регіонах, таких як Ізраїль, Лондон, Барселона тощо, намагалися забороняти діяльність компанії.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті