Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Безрейковий трамвай в Ібіні. Фото: Wikipedia

П’ятого грудня у місті Ібінь, що в китайській провінції Сичуань, запустили першу лінію самокерованого безрейкового трамваю, повідомляє Shanghaiist.

Система ART (Autonomous Rail Rapid Transit) є свого роду гібридом електрички, трамваю й автобусу. Вагони їздять нанесеною на поверхню дороги розміткою, керуючись сенсорами та камерами.

Фото: Shanghaiist

Трамвай живиться літій-титанатними батареями. Одного заряду вистачає на 40 кілометрів. Час зарядки складає 10 хвилин для 25-кілометрової поїздки, а щоб підзарядитися на додаткові два-три кілометри, достатньо 30 секунд.

Трисекційний вагон має низьку підлогу і може вміщати до 300 пасажирів. Він їде на швидкості 70 км/год. Завдяки відсутності пілота вагон може їхати в обох напрямках, не розвертаючись.

Безрейковий трамвай в Ібіні. Фото: Wikipedia

Довжина маршруту в Ібіні складає 17,7 кілометра. Передбачаться, що на першому етапі безрейковий трамвай перевозитиме понад 10 тисяч пасажирів щодня, а після розширення мережі показник зросте до 25 тисяч.

Зупинка безрейкового трамваю в Ібіні. Фото: Wikipedia

Китай розробляє безрейкові трамваї з 2013 року, щоб розвантажити трафік у густонаселених мегаполісах і заразом покращити екологічну ситуацію. Ця система також вважається дешевшою за метро й навіть за звичайний трамвай завдяки відсутності потреби в прокладанні колій. Вартість будівництва одного вагону складає 2,2 мільйона доларів (приблизно 50 мільйонів гривень). Для порівняння, чотири кілометри лінії метро на Виноградар, згідно з тендером, коштуватимуть принаймні шість мільярдів гривень.

У 2017 році трамвай вперше презентували в місті Чжучжоу (на відео). Та досі систему випробовували лише тестовому режимі. Зокрема, трамвай тестували посеред пустелі в Катарі, розраховуючи використати його під час Чемпіонату світу з футболу-2022.

Дивіться фото: У Гельсінкі запустили безпілотні мікроавтобуси

Нагадаємо, в американському місті Канзас-сіті, штат Міссурі, побудували лінію безоплатного трамваю. Наступного року скасують оплату за проїзд в автобусах.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button