Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23464 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Селище Котовського. Фото: Wikipedia

У грудні заступник мера Одеси Павло Вугельман заявив про наміри муніципалітету розширити до шести смуг дорогу на селище Котовського – найбільший житловий масив міста.

Миколаївську дорогу, ширина якої зараз складає 17,6 метра, планують розширити на півтора метра за рахунок тротуару. Облаштують дві постійні та дві реверсивні смуги для автомобілів, а також дві смуги для громадського транспорту, одна з яких діятиме у першій половині дня, а друга – у другій половині.

Команда одеських урбаністів – Костянтин Ємельянов, Олександр Горенюк та Аркадій Шупляков – запропонувала проєкт модернізації дороги з трьома сценаріями. Зазначають, що на відміну від ідеї, озвученої заступником мера, розглядали не один лінійний відрізок, а всі вузли на ділянці.

Автори проєкту прагнули вирішити такі чотири завдання: збільшення швидкості автобусів; комфортні умови для велосипедистів; підвищення рівня безпеки учасників руху; оптимізація руху приватних автомобілів.

Один із варіантів профілю вулиці. Фрагмент презентації

Перший сценарій, за словами Ємельянова, повністю вирішує всі ці завдання і взагалі – «просто Rock N Roll». Він вимагає розширення проїжджої частини на коротких ділянках і водночас звуження ширини смуг руху до мінімуму.

Цей сценарій передбачає облаштування смуг для громадського транспорту та пріоритетний проїзд на світлофорах, смуги для велосипелдистів, а також систему реверсивних смуг у пікові години.

Вузел біля фабрики нетканих матеріалів. Сценарій 1. Фрагмент презентації

Другий сценарій включає систему BRT (Bus rapid transit) – відокремлені смуги для автобусу з платформами для висадки і посадки пасажирів. Ці смуги відмежують делінеаторами по всій довжині ділянки.

Відповідно, дорога складатиметься з чотирьох смуг для автомобілів і двох смуг громадського транспорту. «Слід розуміти, що подібна система поки що не працює в жодному місті країни», – зауважує Ємельянов.

Вузел біля фабрики нетканих матеріалів. Сценарій 2. Фрагмент презентації

Третій сценарій – найпростіший. Він передбачає дві виділені смуги для громадського транспорту та 1+1 реверс для приватних автівок. Розглянути схеми докладніше можна за посиланням.

Вузел біля фабрики нетканих матеріалів. Сценарій 1. Фрагмент презентації

До середині січня автори планують зібрати дані щодо реального трафіку в пікові години та створити транспортні моделі. З цим команді допомагає директор А+С Україна Дмитро Беспалов. Після цього оберуть найсталіший сценарій.

Вибір того чи іншого сценарію залежатиме від вартості проєкту. За словами Ємельянова, схеми пройшли редактуру ДерждорНДІ (головної науково-дослідної установи України з питань автодоріг), а Департамент транспорту Одеської адміністрації готовий до співпраці.

Нагадаємо, ще у 2017 році в КМДА оголосили про роботу над проєктом BRT із Троєщини на Севастопольську площу.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button