Одеські урбаністи розробили проєкт розширення дороги зі швидкісним автобусом
П'ятисмугову дорогу планують розширити до шести смуг.
П'ятисмугову дорогу планують розширити до шести смуг.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24974 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У грудні заступник мера Одеси Павло Вугельман заявив про наміри муніципалітету розширити до шести смуг дорогу на селище Котовського – найбільший житловий масив міста.
Миколаївську дорогу, ширина якої зараз складає 17,6 метра, планують розширити на півтора метра за рахунок тротуару. Облаштують дві постійні та дві реверсивні смуги для автомобілів, а також дві смуги для громадського транспорту, одна з яких діятиме у першій половині дня, а друга – у другій половині.
Команда одеських урбаністів – Костянтин Ємельянов, Олександр Горенюк та Аркадій Шупляков – запропонувала проєкт модернізації дороги з трьома сценаріями. Зазначають, що на відміну від ідеї, озвученої заступником мера, розглядали не один лінійний відрізок, а всі вузли на ділянці.
Автори проєкту прагнули вирішити такі чотири завдання: збільшення швидкості автобусів; комфортні умови для велосипедистів; підвищення рівня безпеки учасників руху; оптимізація руху приватних автомобілів.
Перший сценарій, за словами Ємельянова, повністю вирішує всі ці завдання і взагалі – «просто Rock N Roll». Він вимагає розширення проїжджої частини на коротких ділянках і водночас звуження ширини смуг руху до мінімуму.
Цей сценарій передбачає облаштування смуг для громадського транспорту та пріоритетний проїзд на світлофорах, смуги для велосипелдистів, а також систему реверсивних смуг у пікові години.
Другий сценарій включає систему BRT (Bus rapid transit) – відокремлені смуги для автобусу з платформами для висадки і посадки пасажирів. Ці смуги відмежують делінеаторами по всій довжині ділянки.
Відповідно, дорога складатиметься з чотирьох смуг для автомобілів і двох смуг громадського транспорту. «Слід розуміти, що подібна система поки що не працює в жодному місті країни», – зауважує Ємельянов.
Третій сценарій – найпростіший. Він передбачає дві виділені смуги для громадського транспорту та 1+1 реверс для приватних автівок. Розглянути схеми докладніше можна за посиланням.
До середині січня автори планують зібрати дані щодо реального трафіку в пікові години та створити транспортні моделі. З цим команді допомагає директор А+С Україна Дмитро Беспалов. Після цього оберуть найсталіший сценарій.
Вибір того чи іншого сценарію залежатиме від вартості проєкту. За словами Ємельянова, схеми пройшли редактуру ДерждорНДІ (головної науково-дослідної установи України з питань автодоріг), а Департамент транспорту Одеської адміністрації готовий до співпраці.
Нагадаємо, ще у 2017 році в КМДА оголосили про роботу над проєктом BRT із Троєщини на Севастопольську площу.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті