Студенти курсу з урбан-дизайну спроєктували нову Вокзальну площу в Києві (ілюстрації)
«Зараз Вокзальна площа схожа на ворота в пекло».
«Зараз Вокзальна площа схожа на ворота в пекло».
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 234 днів. За цей час ми опублікували 25830 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Нинішній вигляд Вокзальної площі. Фото з дрону: Агенти змін
Студенти курсу «Урбан дизайн» під кураторством Максима Головка («Агенти змін»), розробили проєкт реконструкції площі перед Центральним залізничним вокзалом Києва. Хмарочос вже писав про цей проєкт, а зараз можна роздитивитися пропозиції на візуалізаціях.
«Зараз Вокзальна площа скидається на ворота в пекло. Повний хаос з автівками, небезпечний та незручний доступ до громадського транспорту, суцільна парковка практично на всій площі, відсутність озеленення та комфортного простору для відпочинку», – так описують Агенти змін наявний стан справ.
Серед головних змін, які пропонують здійснити на Вокзальній площі:
Загальний вигляд Вокзальної площі, згідно з проєктом. Візуалізація: Агенти змін
Зокрема, автори проєкту пропонують впорядкувати мобільність. Зараз від вокзалу до трамваю доводиться йти майже пів кілометра через незручний перехід-трубу зі сходами, захаращений торгівельними ятками. Вокзальна площа перетворилася на велику хаотичну парковку, місця для велосипедів тут немає, відбуваються постійні конфлікти між пішоходами, водіями та іншими учасниками руху.
Натомість простір безпосередньо перед вокзалом пропонують віддати пішоходам, які прямують до метро та приміських електричок. Уздовж Вокзальної вулиці додали велодоріжки, які можна сполучити з веломаршрутом Солом’янка-Центр. На площу повернули трамвай, який їздив тут до 1996 року. В’їзд з вулиці Петлюри закрили для приватних автівок, оскільки вони часто використовують Вокзальну площу для об’їзду. Автомобілі потрапляють на площу з боку вулиці Толстого окремою смугою.
Мобільність. Візуалізація: Агенти змін
Ще одна проблема Вокзальної площі – тут зараз немає жодного дерева, через що вона перегрівається влітку, продувається вітрами в холодну пору року й узагалі негарно виглядає. Через непродуману систему водовідведення утворюються калюжі.
Автори визначили місця скупчення дощової води й облаштували там зелені смуги. Коріння рослин та ґрунт очищають воду і далі зеленими зонами обабіч площі вона потрапляє до річки Либідь. Вздовж вулиці Петлюри сформували бульвар, який поєднує Вокзальну площу з Ботанічним садом, а всередині смуг громадського транспорту влаштували сквери з відкритим ґрунтом для затінку та комфортного мікроклімату.
Озеленення та водовідвід. Візуалізація: Агенти змін
В облаштуванні громадського простору на площі вирішили захистити зупинки транспорту та зони очікування навісами.
На попередньому курсі студенти розробили проєкт реконструкції Кожум’яцької площі на Подолі. Наступного тижня починається новий курс, де учасники проєктуватимуть нову Бессарабську площу.
Серед викладачів курсу – директор А+С Україна Дмитро Беспалов, народні депутати Дмитро Гурн та Анна Бондра, транспортний інженер Віктор Петрук, керівник студії ландшафтної архітектури KOTSIUBA Максим Коцюба та інші.
Нагадаємо, рік тому «Укрзалізниця» презентувала проєкт реконструкції Вокзальної площі, яку планували почали у липні минулого року.
Читайте також: Чому Вокзальній площі потрібна повна реконструкція, а не ремонт? Пояснюємо на прикладах
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті