Як карантин вплине на київські бари?
Все залежитиме від рішень орендодавців та кроків влади для захисту бізнесу в цей період.
Все залежитиме від рішень орендодавців та кроків влади для захисту бізнесу в цей період.
Фото: barout.media
Від сьогодні громадські заклади харчування, в тому числі і бари, пішли на карантин. Видання Barout дізналося реакцію представників київських барів на рішення влади та запитало про шляхи адаптації до карантину.
Власникам п’яти київських закладів задали такі питання:
Щодо збитків, то всі зазначили, що вони великі, щонайменше 50% недоотримання коштів місячного обороту. Гірше, якщо заклад ще не вийшов на точку беззбитковості. Важливою є турбота та мотивація для персоналу: барменів, офіціантів, адміністраторів. Але їх утримування в цей період принесе закладам великих збитків, які засновники сплачуватимуть з власної кишені.
Ще однією проблемою є списання великої кількості продукту, а відповідно, до відкриття треба буде зробити велику закупівлю за умови відсутності коштових обертів.
Не виключають також і емоційний аспект психологічного потрясіння. На думку Олександра Скубача з Who & Why Drinkery: «Не всі будуть готові після закінчення карантину одразу повернутися до барів та ресторанів».
Передбачити цей випадок у контрактах на оренду було неможливо. Власники барів розуміють, що орендодавцям також потрібен час на те, щоб все осмислити та прорахувати. До того ж, крім орендодавців, їм ще треба домовитись з постачальниками товару. Всі чекають відповіді.
Фото: barout.media
Всіх турбують питання орендної плати та податків, оплати комунальних. Також нагальною називають можливість відтермінування платежів та штрафів за прострочення платежів: авансів, НДС, акцизів тощо, адже строк сплати всіх цих обов’язкових платежів припадає на період карантину.
За несвоєчасну сплату накладається штраф на кожен платіж у розмірі 10% від суми за кожну добу запізнення. Зазначають, що було б добре, якби влада виділяла кошти на подолання застою та заморозила виплати за кредитами для підприємств.
Всі власники барів наголошують, що для них найважливішою підтримкою будуть здорові гості, які повернуться в їх заклади. Але кажуть, що підтримка у соціальних мережах та участь в ініціативах барів буде важливою, адже якісь бари займатимуться доставкою коктейлів, якісь проведуть навчання з приготування коктейлів онлайн, або ж просто відпочинуть, щоб потім знову відчинити свої заклади.
Також власники будуть вдячними за відгуки про їхній заклад у Google, Facebook чи TripAdvisor.
Артем Скапенко з Loggerhead каже, що у них була ідея продавати алкоголь на виніс, але проблема в тому, що їх заклад має ліцензію лише на продаж алкоголю в барі. Він наголошує, що гості можуть замовляти у них їжу з доставкою чи за принципом take away.
Читайте також: Як київські заклади готуються до карантину? Розповідає Нікіта Ізмайлов, співзасновник мережі Eat Easy.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті