«Міста задумаються над розвитком веломережі» – мери українських міст розповіли про досвід карантину
Мери вважають, що треба зменшувати кількість маршруток і рухатися до електротранспорту.
Мери вважають, що треба зменшувати кількість маршруток і рухатися до електротранспорту.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Мери трьох українських міст – Хмельницького, Полтави та Житомира – взяли участь в онлайн-дискусії Міжнародного саміту мерів «Міста vs Covid-19» та розповіли про те, як дають раду з коронавірусною кризою та як планують виходити з карантину.
Кажучи про фінансову ситуацію, мери нарікали, що потерпають від збитків і переглядають усі видатки. Однією з головних проблем називають те, що держава, запроваджуючи обмеження, пільги або додаткові виплати медикам, не компенсує витрати.
Так, міський голова Житомира Сергій Сухомлин розповів, що після того, як держава оголосила про доплати медикам, спрямувала субвенції на зарплати, з яких вдалося виділити лікарям по 1000 гривень. Тож кошти на доплати взяли з міського бюджету, але все одно суми виявилися меншими, ніж очікували медики. Днями у МОЗ заявили, що питання доплати лікарям має вирішувати виключно місцеве самоврядування.
У Хмельницькому мережа «Епіцентр» не сплатила земельний податок за березень після того, як уряд звільнив підприємства на карантині від цього податку. Утім, «Епіцентр» продовжує працювати. «Нам вдалося переконати, що цього не можна робити. Ринки ми звільнимо від податків, а працюючі підприємства мають платити», – сказав мер Хмельницького Олександр Симчишин.
Попри заборону у Хмельницькому та Житомирі продовжують працювати перукарні – підпільно. Клієнтів приймають за дзвінком або майстри приїжджають додому.
У містах критично впав рівень оплати комунальних послуг. Мери вважають, що це через заяви посадовців про відтермінування оплати. Водночас від комунальних підприємств держава продовжує вимагати аванси, звільнили лише від штрафів і пені за борги. Мер Хмельницького виступає за скасування оплати «комуналки» під час карантину, проте вважає, що держава має компенсувати ці суми місцевим комунальним підприємствам.
На тлі значного зменшення надходжень із міських бюджетів витрачаються гроші на боротьбу з коронавірусом: 65 мільйонів гривень у Полтаві, 27 мільйонів за квітень у Хмельницькому, стільки ж у Житомирі. Працівникам міськадміністрацій у кілька разів урізали премії на користь доплат медикам.
Брак підтримки уряду певною мірою компенсувала допомога від соціально відповідальних бізнесів. Так, перші 1200 тестів на COVID-19 для Хмельницького купили приватні компанії, які для цього літали до своїх партнерів у Китай. «Нова пошта» надала 25 мільйонів гривень на допомогу Полтавській області.
Водночас мери вважають, що ситуація з коронавірусом може відкрити нові перспективи, зокрема в питанні транспортних пріоритетів.
«Я спілкувався з продавцями магазинів, які торгують велосипедами з доставкою, вони говорять: у нас просто бум зараз. Я сам постійно катаюся на велосипеді, коли є вільний час, – так от кількість людей, яка їздить велосипедом зараз, на моє бачення, збільшилася в рази. І ті міста, які не задумувалися про розвиток велоінфраструктури, зараз будуть змушені активніше працювати у цьому напрямку. Вони будуть розуміти, що кількість людей, які їздять велосипедом у цю пору року, дуже велика», – вважає мер Полтави Олександр Шамота.
Мер Хмельницького Олександр Симчишин каже, що і до кризи місто робило максимальну ставку на електротранспорт, купуючи тролейбуси та плануючи купувати електробуси та тролейбуси з автономним ходом.
«Зараз місто без маршруток фактично три тижні. Звичайно, що кількість пасажирів набагато менша. Але ми розуміємо, що треба все більше і більше купувати тролейбусів і відходити від малого габариту. І ми також маємо все більше рухатись у напрямку електробайків, електросамокатів та велосипедів», – зазначив Симчишин.
У Житомирі громадський транспорт не припиняв працювати ані на день. Але після карантину в місті планують запроваджувати обмеження, щоб користування транспортом не повернулося до минулого рівня. «Ми не можемо дозволити таку ситуацію, коли бабця їздить по всьому місту подивитися де картопля дешевша», – каже мер Житомира Сергій Сухомлин.
Читайте також: Через пандемію у Франції планують перетворювати автосмуги на велодоріжки
Фото: Raoul Croes, Unsplash
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті