Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Що ближче до дати місцевих виборів, тим більше в медіапросторі з’являється сумнівних соціологічних опитувань щодо кандидатів на посадку міського голови Києва, повідомляє Чесно.

У листопаді 2019 року в інтернеті почали з’являтися публікації з результатами опитування, проведеного Центром суспільного розвитку «Інтер-Акція». Згідно з ними, до рейтингу Кличка (35,9%) наближається Андрій Пальчевський (20,1%).

  • Андрій Пальчевський народився в Києві, але освіту здобув у Москві (у Військовому інституті іноземних мов), був військовим перекладачем у Лаосі, потім експертом з пивоваріння, потім балотувався до російської Госдуми від «Партії любителів пива». У середині 2000-х він повернувся до України, де заснував клініку «Євролаб», клієнтом якої пізніше стане Володимир Зеленський. Три місяці Пальчевський пробув заступником міністра у справах сім’ї, молоді та спорту в уряді Миколи Азарова, потім почав робити кар’єру телеведучого.

У березні 2020 року з’явилися нові результати опитувань «Інтер-Акції». Розрив між Кличком і Пальчевським скоротився на 12 пунктів. На початку червня нові дослідження цієї ж організації показують ще більш вражаючі результати: у Кличка – 23,9% а в Пальчевського – 22,6%.

Результати цих опитувань з’являються на сайтах на кшталт znaj.ua та politeka.net. Їх також поширюють такі сайти, як 112.ua, zik.ua та newsone.ua. Телеканали 112 Україна, НАШ і ZIK постійно запрошують Пальчевського, який висловлює особисту думку з абсолютно різних питань: від протестів у США до місцевих виборів.

У червні на сайті kyiv.znaj.ua з’явилися результати опитування, проведеного у Telegram, де, зрештою, Пальчевський набрав більше голосів, ніж Кличко. На другій сходинці – Микола Тищенко.

  • Микола Тищенко – депутат Верховної Ради від «Слуги народу». До цього він довгий час працював на телебаченні як ведучий та учасник різних телешоу. Він є також власником мережі ресторанів «Наша карта», один із яких – «Велюр» – нещодавно потрапив у епіцентр скандалу. Нещодавно він заявив про намір брати участь у передвиборчих перегонах.

Наприкінці травня ВГО «Передові правові ініціативи» оприлюднила свій рейтинг, де на друге місце після Кличка (34%) вийшов Тищенко (18%), а третє місце, набравши 10% голосів, посів Пальчевський.

У списку кандидатів, з-поміж яких можна було вибрати варіант відповіді на запитання «Якщо вибори мера міста відбудуться наступної неділі, за якого кандидата ви віддали б свій голос?», зі «Слуги народу”» був тільки Тищенко. Серед запитань також було таке: «Кого з кандидатів на виборах мера Києва має підтримати Володимир Зеленський?» Тищенко набрав 30%.

Керівник «Передових правових ініціатив» – Роман Редько, який тричі балотувався до парламенту від Партії регіонів.

Заступник виконавчого директора Київського міжнародного інституту соціології Антон Грушецький вважає, що відхилення результатів цих організацій від результатів від більш авторитетних соціологічних компаній та однозначна спрямованість на певних кандидатів дають підстави сумніватися в їхній достовірності.

«На рейтинги дуже впливає список кандидатів і зазначення їхньої партійної належності. Якщо ви включите одразу Миколу Тищенка, Олександра Дубінського й Олександра Ткаченка та позначите їх як кандидатів від “Слуги народу”, ви теоретично дробите електорат цієї партії. Якщо додасте декількох помітних діячів з умовно національно-патріотичного табору, то можете відтягнути голоси за Кличка», – пояснює експерт.

Водночас експерти – і Грушецький, і директор соціологічної служби центру Разумкова Андрій Биченко – вважають, що вплив таких соцопитувань не слід переоцінювати.

«Значно вагомішим вплив опублікованих рейтингів (справжніх чи фейкових) може бути на політичних спонсорів, які ухвалюють рішення про фінансування кампанії того чи іншого кандидата», – зазначає Биченко.

Місцеві вибори мають відбутися 25 жовтня цього року.

Обкладинка: скріншот «Чесно»

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button